دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هنگام خروج از کاخ سفید در مقابل خبرنگاران با طرح ادعاهای تکراری، ملت ایران را تروریست خواند.

ترامپ در پاسخ به خبرنگاری که درباره ایران پرسید، گفت: ما ایران را تحت نظر داریم. چیزهای زیادی درباره ایران می دانیم (و) بسیار آماده هستیم. ببینیم چه پیش می آید.

وی در پاسخ به اینکه در این باره چه پیش بینی دارد، توضیح داد: ما فقط این را می گوییم. فارغ از آنچه اتفاق افتاده، ما خیلی آماده هستیم. اگر نگاهی به آنچه در حال روی دادن است کنید، اگر به آنچه آنها (ایرانی ها) انجام داده اند نگاه کنید، من فقط درباره هفته گذشته صحبت نمی کنم، درباره سالهای طولانی حرف می زنم.

رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد که آنها ملت تروریست بوده اند و اکنون خواهیم دید چه پیش می آید.

وی باز در اظهاراتی تناقض آمیز تاکید کرد: آنها از دو سال و نیم پیش که من روی کار آمدم، کشوری بسیار متفاوت شده اند. وقتی رئیس جمهوری اوباما آن توافق وحشتناک (برجام) را امضا کرد، آنها فریاد می زدند مرگ بر آمریکا. من از آن زمان دیگر آن را نشنیده ام.

این ادعاهای ترامپ در حالی است که شخص او و مقام های مختلف دولتش ادعای دوستی با ملت ایران را داشته و همواره تلاش کرده اند که درباره سیاست های خصمانه ضدایرانی خود، میان ملت و دولت ایران فاصله ایجاد کنند.

رئیس جمهوری آمریکا همواره اظهارات ضد و نقیضی علیه ایران و ایرانیان مطرح می کند. وی گاهی ایران را متهم به اقدامات تروریستی در کشورهای مختلف منطقه غرب آسیا کرده و گاهی مدعی می شود که از زمان ورود او به کاخ سفید، تهران دیگر حضور چندانی در منطقه نداشته است.

وی در چندین گفت وگو و کنفرانس خبری مدعی شده بود از زمانی که به قدرت رسیده، قایق های تندروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیگر در خلیج فارس امکان خودنمایی ندارند؛ اما در چند هفته اخیر که خرابکارهای بندر الفجیره و دو نفتکش در دریای عمان خبرساز شده، بدون ارائه اسناد و مدارک و بلافاصله پس از این حوادث، سپاه را متهم به خرابکاری کرده است.

ترامپ از زمان روی کار آمدن در دی ماه سال ۱۳۹۵، رویکرد خصمانه ای علیه ایران در پیش گرفت که با خروج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در اردیبهشت ماه سال گذشته، وارد مرحله عملیاتی شد.

دولت ترامپ در دو مرحله در سال گذشته تحریم های رفع شده توسط برجام را علیه ملت ایران بازگرداند و در اقدامی که اوج دشمنی با ایرانیان را نشان می داد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را سازمان تروریستی اعلام کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.