منابع کارگری معدن زغال سنگ البرز شرقی گفتند: به دنبال دو حادثه منجر به کشته و مجروح شدن ۴ نفر از کارگران معدن زغال سنگ البرز شرقی که در روزهای ۲۳ و ۲۶ خرداد ماه جاری اتفاق افتاد، بار دیگر دو کارگر پیمانکاری این واحد معدنی در دو حادثه جداگانه در تونل‌های « مادر» و «کلاریز» دچار آسیب شدند.

طبق اظهارت کارگران، در حادثه اول که روز گذشته (۲۸ خرداد) در تونل مادر رخ داد، یکی از کارگران به نام «عطاردی» حدودا ۴۰ ساله حین جابجایی چوب از ناحیه دست دچار شکستگی شد و به بیمارستان ولایت دامغان انتقال پیدا کرد.

به گفته آنها؛ این کارگر تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکاری در تونل مادر در منطقه طزره مشغول کار بوده است. 

از قرار معلوم حال عمومی وی خوب است و از بیمارستان مرخص شده است.

کارگران این واحد معدنی در ادامه افزودند: این سومین حادثه در یک هفته گذشته در معدن زغال سنگ البرز شرقی است اما بلافاصله خبر چهارمین حادثه هم به گوش کارگران رسید.

طبق اظهارت آنها، در دومین حادثه که روز گذشته (۲۸ خرداد) به وقوع پیوست، یکی دیگر از کارگران پیمانکاری با نام «رضا بینائیان» حین پر کردن کارگاه استخراج تونل «کلاویز» با خاک دچار وحشت‌ شد تا جایی که به دلیل وخامت وضعیت جسمی و روحی، وی را به درمانگاه منتقل کردند.

بنا بر اعلام کارگران معدن زغال سنگ البرز شرقی، تکرار حوادث در این واحد معدنی در نتیجه کاهش نظارت‌های  بازرسین اداره کار و نیز بخش ایمنی معدن صورت می‌گیرد.

پنجشنبه هفته گذشته بر اثر ریزش تونل برناکی در معدن زغال سنگ طزره دامغان، ۲ کارگر با اسامی «محمود مومن» و «علی عجم» جان باختند و یک نفر «علی لالایی» مصدوم شد.

ظهر روز یکشنبه (۲۶خرداد) یکی دیگر از کارگران شاغل در معدن زغال سنگ رزم جا غربی طزره در شرکت البرز شرقی، بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.