سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، پیرو حضور پیاپی و رفت و آمدهای مکرر ناوهای آمریکایی که همگی برای ارعاب و ترساندن مردم منطقه به خلیج فارس و دریای عمان و دیگر نقاط دنیا اعزام می‌شوند، گفت: با توجه به عدم کارایی این ناوها در شرایط کنونی خصوصاً در مواجهه با ملت‌های مستقلی مثل جمهوری اسلامی ایران، پیشنهادی که چند سال پیش من به یکی از مسئولان کمیته بین‌المللی صلیب سرخ دادم را آمریکا دنبال کند.

وی افزود: پیشنهاد و راهکار عقلایی این است که هر چه زودتر این ناوها را قبل از اینکه در دریا به یک آهن قراضه تبدیل بشود، قبل از اینکه بر اثر شرایط جوی و خوردگی و فرسایش به طور کلی از بین برود، آن‌ها را طبق یک فرآیند بازسازی کنند. ناوها را برای خدمات انسان‌دوستانه در اقصی نقاط دنیا تغییر کاربری دهند؛ یعنی کل ناوها در اختیار صلیب سرخ جهانی قرار بگیرد.

سردار باقرزاده در ادامه تصریح کرد: ناوها می‌تواند برای حمل و نقل کالاهای امدادی و وسایل ویژه مهندسی، انبار دارویی و تغذیه برای تأمین آذوقه و کلا هر نوع خدماتی که در شرایط حاد اعم از سیل، آتش، زلزله، طوفان‌ها و دیگر بلایا و سوانح طبیعی نیاز است، مورد استفاده قرار بگیرد. و در هر شرایطی که در یک نقطه از عالم مردم دچار مشکل شوند، ناوها به عنوان نقاط امنی برای امداد فوری از راه دریا به کمک بشریت بیایند. شاید از این طریق بخشی از گناهان آمریکایی‌ها جبران شده و بتوانند خدمتی به بشریت کنند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه بار دیگر بر این پیشنهاد خودم به صلیب سرخ تاکید می‌کنم، گفت: همه ملت‌های آزاده دنیا می‌خواهم که بر تغییر کاربری این ناوها اصرار بورزند؛ چرا که این ناوها دیگر جایی در فضای سیاسی و امنیتی نخواهند داشت. با روشنگری‌هایی که به برکت انقلاب اسلامی در دنیا بوجود آمده

همانطور که فرمانده کل سپاه، سردار سلامی هم قبلاً اشاره کردند این ابزار هم‌اکنون آهن قراضه‌ای بیش نیست. ما برای اینکه از این فضا و امکانات بهره‌برداری بهینه‌ای بشود، پیشنهاد فوق را تکرار و بر آن تأکید می‌کنیم.

بازدید فرمانده کل ارتش از پایگاه هوانیروز اصفهان

 به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» صبح امروز - چهارشنبه - با حضور در یگان‌های پایگاه هوانیروز اصفهان، مرکز آموزش خلبانی شهید وطن‌پور، صنایع «یاعلی» و پایگاه چهارم رزمی، پشتیبانی عمومی اصفهان بازدید و آمادگی رزمی، تاکتیکی و عملیاتی این یگان‌ها را مورد ارزیابی قرار داد.

برپایی نشست های تخصصی و صمیمانه با فرماندهان و مسئولان مرکز آموزش خلبانی شهید وطن‌پور، متخصصان و کارکنان صنایع «یا علی» و پایگاه چهارم رزمی، پشتیبانی عمومی اصفهان از برنامه‌های فرمانده کل ارتش در این بازدید بود.

بر اساس این گزارش، فرمانده کل ارتش، ضمن حضور در کلاس دانشجویان دوره خلبانی، از شبیه‌ساز مرکز آموزش خلبانی شهید وطن‌پور بازدید کرد.

همچنین به منظور رسیدگی به اراضی آجا در اصفهان، جلسه مشترکی با حضور فرمانده کل ارتش، فرمانده نیروی زمینی و مسئولان شهرداری اصفهان تشکیل شد.

امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرلشکر موسوی را در این بازدید همراهی کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.