حدود یک سال و ده روز قبل بود که در فاصله 48 ساعت مانده به آغاز جام جهانی، اتفاقی غیرمنتظره جهان فوتبال را در شوک فرو برد و فدراسیون فوتبال اسپانیا اعلام کرد با خولن لوپتگی قطع همکاری خواهد کرد. لوپتگی پیش از شروع جام جهانی با رئال مادرید تواقفق کرده بود و لوییس روبیالس انجام این کار بدون اطلاع وی را بی احترامی به تیم ملی خوانده و لوپتگی را مغموم و سرافکنده به مادرید فرستاد.

فرناندو هیه رو، اسطوره باشگاه رئال مادرید در آن شرایط اضطراری هدایت لاروخا را بر عهده گرفت اما حذف تلخ تیم ملی اسپانیا در مرحله یک هشتم جام جهانی برابر روسیه میزبان در ضربات پنالتی، پایان کار هیه رو را در کمتر از یک ماه رقم زد.

با حضور لوییس انریکه روی نیمکت تیم ملی اسپانیا دیگر به نظر می رسید وی حداقل تا پایان یورو 2020 سرمربی این تیم خواهد ماند اما وی نیز از چند ماه قبل به دلیل مشکلات شخصی دیگر در رختکن اسپانیا حضور نیافت و در نهایت امروز خبر استعفای وی مخابره شد.

لوییس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا ساعتی قبل اعلام کرد پروژه لوییس انریکه را با روبرتو مورنو دستیار وی ادامه خواهد دید و باید دید نیمکت تیم ملی اسپانیا که در یک سال اخیر دستخوش اتفاقات عجیب و فراوانی شده، این با به ثبات خواهد رسید یا خیر.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.