محمد جواد ظریف امروز (پنجشنبه) در حاشیه مراسم رونمایی از هدایای مقامات عالی کشورهای خارجی به وزیر امور خارجه ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت خارجه در خدمت تمام شهرهای ایران برای توسعه گردشگری است و در این زمینه جای هیچ نگرانی نیست.

وی افزود: وزارت امورخارجه مدت‌هاست ویزای الکترونیک صادر می‌کند و این ویزا در گذرنامه‌ها درج نمی‌شود و در اکثر کشورهای دنیا هم به همین ترتیب، ویزا صادر می‌شود. با نیروی انتظامی و پلیس گذرنامه در حال رایزنی و همکاری هستیم و هم اکنون در فرودگاه امام (ره) هماهنگی‌هایی انجام شده که بدون ثبت مهر ورودی در گذرنامه و با امکانات رایانه‌ای این کار انجام می‌شود.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: رئیس جمهور در آخرین جلسه هیئت دولت این مهم را مقرر کردند و هیئت دولت هم تصمیم گرفت این وضعیتی که در فرودگاه امام خمینی داریم به تمام فرودگاه‌های کشور تعمیم داده شود و ان‌شاءالله با دستور رئیس جمهور همه فرودگاه‌ها این امکان را خواهند داشت که بدون ثبت مهر ورود و خروج در گذرنامه بتوانیم این امر را برای تسهیل گردشگری محقق کنیم.

ظریف در خصوص زاینده رود گفت: دولت همه تلاش خود را برای حل مسئله زاینده رود به کار خواهد گرفت که با تأمین منابع مورد نیاز این وضعیت و پایداری آب زاینده رود محقق شود. البته کار دشواری است و وزیر نیرو در این خصوص بهتر می‌تواند تصمیم بگیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.