رامین حسین زاده افزود: امسال به دلیل شرایط جوی زمان گلدهی سوسن چلچراغ ۱۰ روز بیشتر از سال‌های دیگر گزارش شده و میزان گلدهی هم بیشتر شده است.

وی افزود: رسیدگی به باغات سوسن چلچراغ این شهرستان یکی دیگر از دلایل مهم افزایش تعداد بوته‌ها و گلهای سوسن چلچراغ رودبار است.

حسین زاده ادامه داد: با توجه به افزایش بوته‌های نو در سال‌جاری انتظار می‌رود، سال آینده بیش از امسال شاهد تعداد بوته‌های سوسن چلچراغ در رودبار باشیم.

وی با بیان اینکه زمان گلدهی این گل از اوایل تا اواخر خردادماه است، تصریح کرد: سوسن چلچراغ با نام علمی لیلیوم لدبوری تا چند سال پیش فقط در ۲ منطقه داماش رودبار و لنکران جمهوری آذربایجان می‌روئید، اما رویش این گیاه در شاه شهیدان رودبار، ونستان رودسر و کهنه ماسوله هم گزارش شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار با اشاره به اینکه قد سوسن چلچراغ بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ سانتی متراست، گفت: امسال بالغ بر ۵ هزار نفر از گلهای سوسن چلچراغ این شهر ستان بازدید کردند.

وی افزود: سوسن چلچراغ زیبایی دو چندانی را به طبیعت روستای داماش شهرستان روبار بخشیده است و زمان تماشای این گل تا دو روز دیگر به پایان می‌رسد.

گلی که تنها دو روز فرصت تماشای آن را دارید

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.