رابطه برانکو ایوانکوویچ و پرسپولیس آنقدر پیچیده بوده که بعد از جدایی سرمربی کروات باز هم هر دو طرف به صحبت از یکدیگر می‌پردازند. حالا سرمربی سابق پرسپولیس روی نیمکت الاهلی نشسته و تلاشش را می‌کند تا این بار تیم عربستانی را موفق کند. اما این به معنای پایان روزهای او با پرسپولیس نیست.

خبرورزشی در این زمینه نوشته است که برانکو ایوانکوویچ در گفت‌وگوی اختصاصی که با زحمت رضا چلنگر انجام شد، گفت: دروغ است اگر بگویم از تعویق مطالباتم ناراحت نبودم، اما این تنها دلیل جدایی من نبود. می‌خواستم زندگی در فضای تازه‌ای را تجربه کنم و به عنوان یک مربی وارد چالش دیگری شوم. بعد از ۳ قهرمانی پی در پی وقت تغییر بود. تا روز آخر برای موفقیت پرسپولیس تلاش کردم و مطالباتم هرگز باعث نشد حتی یک دقیقه کم‌کاری کنم.

برانکو در پاسخ به این سؤال که آیا حاضر است باز هم با پرسپولیس همکاری کند؟ گفت: هیچ کس از آینده خبر ندارد. من تا به حال سه بار برای کار به ایران آمدم. بار اول برای همکاری با تیم ملی که منجر به هدایت تیم امید و بزرگسالان شد، بار دوم باز هم برای همکاری با تیم ملی به ایران آمدم و بار سوم برای همکاری با پرسپولیس و شاید باز هم زندگی و سرنوشت، من را به ایران بکشاند.

برانکو در جواب این سؤال که اگر به ایران دعوت شوی و مثلاً باشگاه پرسپولیس تو را برای تماشای شهرآورد دعوت کند، می‌آیی؟ جواب داد: نیاز به دعوت ندارم و اگر موقعیت داشته باشم با کمال میل به ایران می‌آیم، چون زیباترین لحظات را با آن‌ها داشتم و هواداران پرسپولیس خاطرات زندگی در ایران را برای من جاودانه کردند.

از برانکو پرسیدیم به نظر او، سرمربی بعدی پرسپولیس باید ایرانی باشد یا خارجی؟ که گفت: من نمی‌توانم در این خصوص نظر بدهم. مسئولان پرسپولیس باید مصلحت‌های مالی را در نظر بگیرند و به اصطلاح اندازه جیب باشگاه، سرمربی جذب کنند. آن‌ها مصلحت را بهتر می‌دانند، ولی یک چیز را می‌دانم؛ تیمی به جا گذاشتم که خیلی‌ها دوست دارند سرمربی‌اش باشند. جانشین من خوشبخت است، چون یک تیم آماده را در دست خواهد داشت و می‌تواند با نوآوری‌هایش، موفقیت‌های پرسپولیس را بعد از ۳ قهرمانی لیگ و قهرمانی جام حذفی و نایب‌قهرمانی آسیا تداوم بخشد.

وقتی به برانکو گفتیم هواداران پرسپولیس معتقدند استقلالی‌ها از رفتن برانکو خوشحال شده‌اند، گفت: با کمک هواداران پرسپولیس تیمی ساختم که بدون من هم می‌تواند استقلال را ببرد. با احترام به طرفداران استقلال، من و هواداران پرسپولیس با کمک باشگاه و بازیکنان دوران شگفت‌آوری را ساختیم. مطمئنم هواداران هرگز اجازه نمی‌دهند این تیم رؤیایی به زانو دربیاید. آن‌ها در روزهای بحرانی مثل بازی با الدحیل در تهران به داد پرسپولیس رسیدند. آن‌ها اگر شادی من را می‌خواهند حامی پرسپولیس بمانند.

از برانکو پرسیدیم حالا که به عربستان می‌روی، می‌توانی کمک کنی بازی نمایندگان ایران و عربستان دیگر در زمین بی‌طرف برگزار نشود؟ برانکو جواب داد: من یک ورزشکار هستم نه یک سیاستمدار و نمی‌توانم درباره روابط سیاسی کشورها حرف بزنم، اما می‌دانم ورزش پاک‌ترین و زلال‌ترین پدیده اجتماعی دنیاست و باید برای همه صلح و دوستی و اتحاد ایجاد کند.

حرف‌های پایانی برانکو آرزوی موفقیت برای پرسپولیس و تیم ملی ایران بود؛ «ویلموتس یک سرمربی بزرگ با سابقه ملی است و با شیوه بازی‌های اخیر تیم ملی نوید روزهای خوبی را برای فوتبال ایران داد و برای او و تیم ملی هم مثل پرسپولیس آرزوی موفقیت می‌کنم.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.