سردار سرتیپ امیر علی حاجی زاده در گفتگویی در خصوص تعرض پهپاد جاسوسی آمریکا به مرزهای ایران در روز گذشته و سرنگون کردن آن از سوی نیروی پدافند هوایی ایران، افزود: بامداد پنچ شنبه یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا ساعت ۱۴ دقیقه بامداد از یکی از پایگاه‌های امارات به پرواز درآمد و بعد از طی مسیر طولانی در ساعت چهار بامداد وارد آب‌های سرزمینی ایران شد که از سوی پدافند نیروی هوا فضا سرنگون شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز بقایای این پهباد جاسوسی را به تهران منتقل کردیم و همان طور که مشاهده می‌کنید بخش‌های مختلف آن در محدوده آب‌های سرزمینی ایران به صورت شناور قرار گرفته بود که با استفاده از قایق‌های نیروهای مسلح ایران آن‌ها را منتقل کردیم و امروز از نزدیک ملاحظه می‌کنید که بخش‌های مختلف این هواپیما که گویای این است که به فضای سرزمینی ما جاسوسی کرده، الآن قطعاتش در اختیار ماست.

وی افزود: در این دور هم به این هواپیما در دو مرحله چندین بار اخطار داده شده بود یعنی این هواپیما سامانه‌هایی را دارد که موقعی که تماس گرفته می شود اطلاعات را به ایستگاه‌های مرکزی خود مخابره می‌کند.

سردار حاجی زاده گفت: متاسفانه پاسخ ندادند و آخرین بار نیز ما توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران و قرارگاه پدافند ساعت ۳ و ۵۵ دقیقه اخطار دادیم و زمانی که از نزدیک شدن به آب‌های سرزمینی ما صرف نظر نکردند، ساعت ۴ و ۵ دقیقه آن را متلاشی کردیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران درخصوص پیام سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکایی در آب‌های سرزمینی ایران، افزود: همان طور که در گذشته نیز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نشان دادند و تجربه ملت ایران، امنیت ملی کشور خط قرمز ماست و اجازه نمی‌دهیم سرزمین ما جولانگاه کشورهای فرامنطقه‌ای و دشمن باشد.

سردار حاجی زاده همچنین در نشست خبری ابعاد بیشتری از ماجرای سرنگونی پهباد جاسوسی گلوبال هاول RQ-۴ را تشریح می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.