حجت الاسلام یحیی صالح نیا در خطبه‌های نماز جمعه کن گفت: در حال حاضر درگیر بزرگ‌ترین جنگ اقتصادی با آمریکا هستیم و اگر امریکائی ها پهبادی به سمت ما می‌فرستند، هدف از این کار چیست، اگر می‌خواهند ارتش و بنیه دفاعی ایران را امتحان کنند، باید تست آنها را نابود کرد و اگر نه سراغ تست‌های بالاتر و غیره می‌روند.

اهم صحبت‌های وی به نقل از مهر به شرح زیر است:

*صدور ویزای الکترونیک برای کمک به رشد گردشگری و کشور با توجه به شیطنتی که آمریکا در این حوزه کرده است، اقدامی مناسب و به موقع است و از مسئولین وزارت خارجه در این خصوص تشکر می کنم.

*جای تاسف است که خودرو سازان داخلی هزاران خودرو در پارکینگ خود به بهانه نداشتن آیینه و دستمال کاغذی و تحویل ندادن خودروها به مردم احتکار می‌شود.

قوه قضائیه باید مظهر عدالت و پناهگاه ملت باشد

آیت الله مصطفی علما در خطبه های عبادی- سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه گفت:  ما باید در تمام شئون و نه تنها آب و برق، صرفه جویی داشته باشیم. از جمله مواردی که باید در آن صرفه جویی شود، همین جهیزیه و مهریه های سنگین بوده که دختران و پسران ما را خانه نشین کرده است.

اهم اظهارات وی را بخوانید؛

* تاثیر قلیان بسیار بیشتر از چیزهای دیگر است، چرا باید جوانان ما به این موضوعات گوش ندهند!؟

*{با اشاره به اقدام اخیر سپاه علیه پهباد جاسوسی آمریکا}: بیش از ۲۲۰ میلیون دلار برای این پهباد هزینه شده بود که معادل ۶ یا ۱۲ هواپیما است و سپاه در دفاع جانانه توانست آن را در ارتفاعات ۶۵ هزار پایی مورد هدف قرار داده و ساقط کند.

بگیر و ببند در مورد حجاب جواب نمی‌دهد

حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، دشمنان در زمینه اعتیاد و مسائل جنسی یعنی ترویج شهوترانی، سرمایه‌گذاری های بسیاری داشتند و چه بسیار کشورهایی که وقتی دشمنان از گمراه شدن ملت آن‌ها ناامید شدند، نسبت به رواج این گونه مسائل جنسی و بی حیایی اهتمام می ورزند.

اهم صحبت‌های وی به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است:

*متأسفانه هر روز شاهد افزایش قیمت ها هستیم، برای نمونه در یک خیابان چندین نرخ برای یک کالا وجود دارد، پس تعزیرات چه کاری انجام می دهد و باید نظارت و بازرسی های خود تشدید کند.

*وظیفه نظام مقدس جمهوری اسلامی و قوه قضاییه مبارزه با فساد و اختلاس مالی است که قبلاً به‌خوبی ورود می کرد و اکنون بهتر شده است. از مسئولان انتظار برخورد قاطع در این زمینه را داریم و نباید هر از چندگاهی شاهد جابجایی میلیاردها دلار سرمایه مردم باشیم.

*در نظام جمهوری اسلامی ایران، نباید در رابطه با اصل مهم حجاب کوتاه بیاییم، البته بگیر و ببند جواب نمی دهد و تذکر مکرر زبانی بهترین راه حل است؛ ضمن اینکه در این بین قوه قضائیه نیز باید نسبت به هنجارشکنان و کسانی که کامل کشف حجاب می کنند، برخورد جدی داشته باشد چون حساب این افراد جداست.

*سرنگونی این هواپیما دو پیام آشکار برای سردمداران استکبار به ویژه آمریکا دارد. اول اینکه هر دیوانه ای به مرزهای آبی، خاکی و هوایی ایران تعرض کند با تمام قدرت به دنبال نابودی آن خواهیم بود. دوم اینکه تنها راهی که دشمنان مقابل ایران دارند، حفظ تمامیت ارضی این کشور و احترام به منافع ملی آن است.

*هر کسی بخواهد به مرزهای سه گانه ایران تعرض کند، از آن جلوگیری و برای هرگونه دفاعی آماده ایم و قطعاً دست تمامی متجاوزان به کشور ایران را قطع می‌کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.