دونالد ترامپ روز جمعه در یادداشت‌های توئیتری افزود: رئیس جمهوری اوباما یک توافق فاجعه بار و وحشتناک با ایران ایجاد کرد و به ۱۵۰ میلیارد دلار به اضافه ۱.۸ میلیارد دلار وجه نقد به آنها داد.

وی مدعی شد که ایران یک مشکل بزرگ بود و او آنها را از بند رهانید، به آنها آزادی حرکت در دستیابی به سلاح اتمی داد و ایران به جای تشکر از آنها، شعار دادند "مرگ بر آمریکا".

رئیس جمهوری آمریکا با تاکید بر اینکه "من از این توافق خارج شدم که از سوی کنگره هم تأیید نشده بود"، ادامه داد: تحریم‌های شدیدی را اعمال کردم. امروزه آنها نسبت به آغاز ریاست جمهوری من که عامل بیشتر مشکلات خاورمیانه بودند، به یک کشور بسیار ضعیفی تبدیل شده‌اند.

ترامپ در ادامه بیان آمال و آرزوهای خود، ایران را ورشکسته نامید و ادعا کرد که دوشنبه آنها یک فروند هواپیمای بدون سرنشین را در آب‌های بین المللی ساقط کردند. شب گذشته آماده تلافی به سه پایگاه در ایران بودیم وقتی سوال کردم چند تن کشته خواهند شد.

وی که برای توجیه ناتوانی خود در برابر جنگ افروزی در منطقه از روز گذشته کوشیده است تا این حمله را یک اشتباه فردی توصیف کند، این بار هم مساله حقوق بشری را پیش کشید و افزود: یک ژنرال به من گفت ۱۵۰ نفر کشته خواهند شد. ۱۰ دقیقه پیش از حمله، آن را متوقف کردم.

رئیس جمهوری آمریکا با این ادعا که این کشته‌ها با سرنگونی یک هواپیمای بدون سرنشین تناسب ندارد، مدعی شد که من عجله ندارم. ارتش ما بازسازی و جدید شده و آماده رفتن به هر جای جهان در بهترین حالت است.

ترامپ که به خوبی می‌داند در جنگ نظامی شانسی برای پیروزی ندارد، بار دیگر بر محوریت تروریسم اقتصادی دولت خود تاکید کرد و افزود: تحریم‌ها گزنده هستند و شب گذشته هم تحریم‌های اضافی اعمال کردیم.

وی بازهم با فرافکنی توضیح داد که ایران هرگز نمی‌تواند سلاح اتمی نه تنها علیه آمریکا بلکه علیه جهان داشته باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.