اگرچه بیشترین سهم از معاملات یک ماه میانی بهار امسال به این گروه از آپارتمان‌ها تعلق داشته اما این سهم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است. مطابق با آمار، سهم آپارتمان‌های نوساز تا پنج سال در اردیبهشت امسال نسبت به اردیبهشت ۹۷ معادل ۹/ ۲ درصد کاهش را تجربه کرده است. به گفته مشاوران املاک، یکی از دلایل کاهش اقبال به خرید این گروه از آپارتمان‌های مسکونی قیمت‌های پیشنهادی ارائه شده از سوی مالکان برای واحدهای مسکونی نوساز تا ۵ سال ساخت است.

نکته جالب آنکه در این ماه، در مقابل کاهش سهم واحدهای نوساز تا پنج سال ساخت از مجموع معاملات ماهانه، به سهم معاملاتی آپارتمان‌های ۶ تا ۱۰ سال و همچنین بیش از ۱۵ سال افزوده شده است. آمار بانک مرکزی از تحولات معاملاتی بازار مسکن در میانه بهار امسال حاکی از آن است که در اردیبهشت ماه، سهم آپارتمان‌های ۶ تا ۱۰ سال و همین‌طور آپارتمان‌های ۱۶ تا ۲۰ سال به ترتیب معادل ۱/ ۱۸ درصد و ۲/ ۱۷ درصد بوده است. این در حالی است که سهم این دو گروه سنی از واحدهای مسکونی در اردیبهشت سال ۹۷، به ترتیب معادل ۵/ ۱۶ درصد و ۶/ ۱۴ درصد بوده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد آپارتمان‌های ۱۱ تا ۱۵ و بیش از ۲۰ سال نیز به ترتیب با سهم‌های ۶/ ۱۲ درصد و ۱/ ۱۱ درصد کمترین حجم معاملات یک ماه اخیر را به خود اختصاص داده‌اند.

قیمت مسکن

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.