محمدسعید امیدی افزود: این پیرمرد بومی که از شهرستان ساوه برای حضور در آیین سنتی اهالی روستای دورباش در آغاز فصل تابستان به تکاب آمده بود به همراه جمعی از روستاییان، در حال صعود به قله ایوب انصار بود که دچار ایست قلبی و تنفسی شد و جان باخت.

وی بیان کرد: پیرمرد تکابی که سابقه بیماری قلبی داشت، هنگام صعود به این کوه احتیاط‌های لازم را رعایت نکرد و دچار این حادثه شد.

رئیس مرکز اورژانس تکاب اظهار داشت: کارکنان این مرکز به همراه ۲ دستگاه آمبولانس پس از اعلام ایجاد مشکل قلبی و تنفسی برای این پیرمرد بلافاصله به کوه ایوب انصار تکاب اعزام شدند اما با وجود انجام عملیات احیا به دلیل ایست قلبی موفق به نجات وی نشدند.

امیدی گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی و سخت گذر بودن مسیر و سختی راه دسترسی، یکی از پرسنل اورژانس تکاب برای امداد رسانی به این پیرمرد، با پای پیاده خود را به قله کوه رساند.

وی بیان کرد: جسد بی جان این پیرمرد تکابی توسط آمبولانس هلال احمر به بیمارستان این شهرستان منتقل شد.

به گزارش ایرنا، اهالی روستای دورباش در ۱۴ کیلومتری تکاب هر ساله بر اساس باورهای کهن در آخرین روز از فصل بهار به منظور برگزاری آئین سنتی پیش از برداشت علوفه به کوه "ایوب انصار" این روستا صعود کرد و در بقعه واقع در قله این کوه به نیایش و شکر گذاری می‌پردازند؛ این آئین سنتی امسال نیز با حضور بیش از ۶۰۰ نفر از کشاورزان و اهالی روستای دورباش عصر روز گذشته / جمعه / ۳۱ خرداد ماه جاری برگزار شد.

به گزارش ایرنا، بقعه ایوب انصاری در بالای کوهی به همین نام در ۱۳ کیلومتری جنوب شهرستان تکاب در استان آذربایجان غربی قرار دارد و دارای ناهمواری‌هایی است که از روستای دورباش از توابع بخش مرکزی تکاب عبور می‌کند و سپس به صورت جاده سخت گذر به قله کوه منتهی می‌شود.

این کوه که نام آن برگرفته از بقعه مورد ذکر، کوه ایوب انصار نامیده شده، ۲۵۱۲ متر ارتفاع دارد و از بالای آن، دشت‌ها و مزارع گندم واقع در اطراف تا کیلومترها دیده می‌شود.

موقعیت جغرافیایی این ارتفاع نیز به گونه‌ای است که از فاصله دور می‌توان بقعه را در بالای آن تشخیص داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.