به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جیم ریش، نماینده جمهوری خواه و رئیس کمیته امور خارجی سنا در مصاحبه‌ای افشا کرد ترامپ تردید بسیاری درباره حمله به ایران داشت.

رئیس کمیته امور خارجی سنا در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان گفت: ترامپ رئیس جمهوری است که نمی‌خواهد درگیر جنگ شود. من شاهد بودم که او چگونه درباره این موضوع (اقدام نظامی علیه ایران) به خود می‌پیچید.

سناتور ریش تنها کسی نیست که شاهد بود که چقدر تصمیم گیری در این باره برای ترامپ سخت بوده است. آدام اسمیت، رئیس کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفت رئیس جمهور واقعا در حال کشمکش و تقلا با خود بر سر  این موضوع بود.

یک مقام ناشناس ارشد دولت ترامپ نیز در این باره گفت مشاوران و سران وزارت دفاع آمریکا به اتفاق آرا خواهان واکنش متناسب نسبت به اقدام ایران در سرنگونی پهپاد این کشور بودند و رئیس جمهور تصمیم نهایی را گرفت.

شایان ذکر است، در نخستین ساعات بامداد روز پنجشنبه (۳۰خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا پس از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

ترامپ خود نیز روز گذشته در یک پیام توئیتری برای توجیه ناتوانی واشنگتن در حمله به ایران مدعی شد که همه‌چیز برای حمله تلافی‌جویانه به سه مکان [در ایران] آماده شده بود، اما زمانی که یک ژنرال به او می‌گوید که ممکن است تا ۱۵۰ نفر در این حمله کشته شوند، ۱۰ دقیقه پیش از حمله، دستور به توقف آن داده، زیرا از نظر او، چنین حمله‌ای [با این تعداد تلفات] پاسخ متناسبی به ساقط کردن یک هواپیمای بدون سرنشین نبوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.