امیر قطر در این سفر با «عارف علوی» رئیس جمهوری پاکستان و «عمران خان» نخست وزیر این کشور دیدار و درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی، گسترش همکاری‌های در بخش‌های سرمایه گذاری، انرژی، تجارت و دفاع نبه نشست‌هایی برگزار می‌کنند.

یک هیأت عالی رتبه سیاسی و اقتصادی با هدف مذاکره درباره مسائل دوجانبه و امضای چند سند همکاری با مقام‌های ارشد دولت پاکستان، امیر قطر را در این سفر همراهی می‌کند.

امیر قطر قرار است در این سفر موضوع قراردادهای تجاری و سرمایه گذاری به ارزش ۶ تا هشت میلیارد دلار در پاکستان را نهایی کند.

این دومین سفر رسمی بن حمد آل ثانی به پاکستان پس از انتخابش به عنوان امیر قطر است. وی سوم فروردین ۹۵ نیز به پاکستان سفر کرده بود.

بن حمد آل ثانی همچنین در سال ۲۰۱۰ نیز به عنوان ولیعهد قطر به اسلام آباد سفر کرد و کمک ۴۰۰ میلیون دلاری دولت دوحه را برای سیل زدگان در پاکستان تقدیم اسلام آباد کرده بود.

به گفته منابع دیپلماتیک در پاکستان؛ قطر به دنبال افزایش تعداد نیروی انسانی اسلام آباد به یکصد هزار نفر در کشورش تا سال ۲۰۲۰ است.

پاکستان همچنین سرمایه گذاران قطری را در جریان طرح‌های عمرانی، اقتصادی، بسته بندی مواد خوراکی، کشاورزی و انرژی قرار خواهد داد و دو طرف فرصت‌های سرمایه گذاری در این زمینه را بررسی خواهند کرد.

وزارت امورخارجه پاکستان روز شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، اسلام آباد روابط دوستانه با دوحه را حائز اهمیت دانسته و سفر کنونی امیر قطر انگیزه دو کشور را برای گسترش روابط در بخش‌های مختلف بیشتر می‌کند.

امیر قطر در بدو ورود به فرودگاه نظامی نورخان اسلام آباد از سوی «عمران خان» نخست وزیر پاکستان مورد استقبال قرار گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.