دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، عکاس مجلهٔ تایم را ظاهرا برای گرفتن عکسی از نامهٔ کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی به زندان تهدید کرده است.

به گزارش بی بی سی، به نوشتهٔ مجلهٔ تایم، پس از آنکه یکی از دستیاران آقای ترامپ به عکاس مجله تذکر داد که عکس نگیرد، آقای ترامپ هم در اتاق بیضی کاخ سفید، این عکاس را سرزنش کرد.

چنان که نقل شده است، ترامپ گفته است:" برای این کار می‌توانم تو را به زندان بیندازم".

تایم اخیرا مصاحبه‌ای با ترامپ داشته است. این مصاحبه در کاخ سفید دو روز پیش از سفر آقای ترامپ به فلوریدا برای آغاز رسمی فعالیت‌های انتخاباتی برای انتخابات ۲۰۲۰ انجام شده است.

در چندین بخش از مصاحبه، آقای ترامپ از خبرنگاران خواست تا ضبط را خاموش کنند، از جمله لحظاتی پس از نشان دادن نامه‌ای به خبرنگاران که به گفته ٔ او از سوی رهبر کرهٔ شمالی بوده است.

طبق متنی که تایم منتشر کرده، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت:"این آن نامه است، حالا من نامه را به شما نشان می‌دهم".

"این نامه را کیم جونگ-اون نوشته است و دیروز به دست من رسید".

وقتی صحبت به رقیبان انتخاباتی احتمالی دموکرات او در انتخابات آتی رسید، سخنگوی کاخ سفید، سارا سندرز، به خبرنگاران گفت: "شما اجازه ندارید از آن عکس بگیرید".

مصاحبه با پرسش خبرنگاران از آقای ترامپ دربارهٔ سرسخت‌ترین رقیب انتخاباتی او در سال ۲۰۲۰ ادامه پیدا کرد.

"اوه، نمی‌دانم، ببینید من فکر کنم خیلی کار کرده‌ام. او به یکی از دستیارانش گفت: "فهرستی از کار‌ها را بیاورید، چهار تا از آن‌ها را به من بدهید" دستیار گفت که این گزارش برای "امروز" تهیه شده است.

به نوشتهٔ مجلهٔ تایم ترامپ وقتی خبرنگارانش ادعا‌های او را به چالش می‌کشد، لحنی تند‌تر می‌گیرد.

خبرنگار به ترامپ یادآوری می‌کند که دستیاران و اعضای تیم او سوگند خورده‌اند و اگر برخلاف آن عمل کنند زندانی می‌شوند و با این حال رئیس‌جمهور تلاش کرده است بر روند بررسی و تحقیق قضایی رابرت مولر، دادستان ویژه اثر بگذارد.

ترامپ پاسخ می‌دهد: " خوب، شما می‌توانید زندانی شوید، اگر از عکسی که از نامهٔ محرمانه‌ای که به شما نشان دادم گرفتید استفاده کنید".

ترامپ گفت: "من نامه را نشان ندادم که از آن عکس بگیرید. ".

خبرنگار تایم پاسخ می‌دهد: "آقای رئیس‌جمهوری، آیا شما مرا به زندان تهدید می‌کنید؟ "

ترامپ پاسخ می‌دهد: "ببینید من این را گفتم؛ من گفتم می‌توانید به طور غیر رسمی و خصوصی این نامه را ببینید. منظورم این نبود که دوربین‌تان را درآورید و از آن عکس بگیرید؟ درست است؟ امیدوارم از آن عکس نگرفته باشید".

"نمی‌توانید از این موضوع استفاده کنید، بروید با این ماجرا خوش باشید، اطمینان دارم این بیست‌و‌هشتمین داستان وحشتناک در باره من در مجلهٔ تایم خواهد بود".

ترامپ علاقهٔ دیرینی به مجلهٔ تایم دارد و در گذشته، نسخه‌هایی جعلی با تصویر خودش روی مجله منتشر کرده و در چند ساختمان اداری زمین‌های گلف اختصاصی‌اش آویخته است.

او در سال ۲۰۱۶ چهرهٔ سال مجلهٔ تایم شد.

او گفت که سال بعد از آن خودش درخواست کرد که دیگر چهرهٔ سال مجلهٔ تایم نشود، ادعایی که تحریریهٔ مجله آن را رد کرده است.

چهرهٔ سال ۲۰۱۸ مجلهٔ تایم به روزنامه‌نگارانی که هدف خشونت قرار گرفتند، اختصاص داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.