این نگرش به شهید بهشتی متاسفانه درحال محصور ساختن این مرد بزرگ به تفکری خاص و نگرشی محدود است که با واقعیت وجود و جوهر شخصیتی آیت‌الله بهشتی فاصله زیادی دارد. بهشتی، یکی از جامع‌نگرترین شخصیت‌های زمانه خود بود که به تمام مردم حتی به دگراندیشان و مخالفین خود نیز فکر می‌کرد و برای آنها نیز دل می‌سوزاند.

او انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را متعلق به تمام مردم کشور و خود را نیز متعلق به همه می‌دانست. شاید یکی از دلایل این جمله امام خمینی که در وصف شهید بهشتی گفتند «بهشتی یک ملت بود برای ملت ما» همین بود که او را عالمی جامع‌نگر و با سعه‌صدر می‌دانستند و با این توصیف درصدد بودند به بی‌انصاف‌هایی که او را انحصارطلب معرفی می‌کردند پاسخ بدهند.

ظلم جدیدی که اکنون در حق شهید بهشتی روا داشته می‌شود اینست که عده‌ای تلاش می‌کنند او را متعلق به یک جناح فکری معرفی کنند و با استناد به مطالبی که از او نقل می‌کنند خود را حق و دیگران را باطل جلوه دهند. از نظر کسانی که با بهشتی زندگی کردند، قطعاً چنین روشی مردود است و ما باید آن را ظلم دیگر بر این شهید مظلوم بدانیم و اجازه ندهیم بار دیگر عده‌ای این عالم جامع‌نگر که در وسعت‌نظر و سعه‌صدر در عصر ما نمونه بود را در چارچوب‌های تنگ‌نظرانه و انحصارگرایانه خود محصور کنند که این ظلم جدیدی به این شهید مظلوم است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.