مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و سیاستمدار اصلاح‌طلب در واکنش به اخبار تکذیب شده‌ای که از سوی یکی از نمایندگان مجلس علیه بیژن زنگنه، وزیر نفت مطرح شده است، گفت: متاسفانه خیلی راحت اطلاعات غیرموثقی را که از طریق شنیده‌هایی که ممکن است دشمن عامل پخش آنها باشد، تکرار می‌کنند.

وی افزود: وقتی با شخصی که این حرف و شنیده‌ها را زده صحبت کرده و از او می‌پرسیم که چرا چنین چیزی را گفتی، می‌گوید که خود من هم شنیده‌ام! 

این نماینده مجلس با بیان اینکه در حال حاضر این شنیده‌ها شگردی از سوی دشمن است و می‌خواهد که چنین اخباری در رسانه‌ها پخش شود، گفت:‌ با این کارها سعی در تخریب افرادی دارند که در جایگاه‌های کلیدی این مملکت قرار گرفته‌اند و تلاش می‌کنند ثبات در مملکت ایجاد شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هدف از پخش این اخبار فقط برای تخریب و بدنام کردن افراد است، گفت: این اخبار با هدف بی‌اعتبار کردن افراد از سوی خارج‌نشینان و عده‌ای که در داخل کشور فعال هستند در شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد.

پزشکیان گفت: سیستم رسانه‌ای کشور ما و طبیعتا مدیران و مسئولان سیاسی و رسانه‌های اصلی کشور در این رابطه باید خیلی فعال عمل کنند. آنها باید شفاف‌سازی کرده و واقعیت‌ها به صورت کامل پخش، افشا و اعلام کنند.

این سیاستمدار اصلاح طلب در واکنش به علت تکرار چندباره این اخبار  نادرست از سوی برخی با اشاره به آیه‌ای از قرآن گفت:  قرآن در آیه‌ای می‌گوید می‌خواهید بگویم که شیطان بر چه کسی نازل می‌شود؟ بر کسانی که شنیده‌ها را القا می‌کنند درحالی که آن شنیده‌ها دروغ است. این کار شیطانی ممکن است انجام شود اما باید از آن اجتناب کرد.

این وزیر اسبق درباره صحبتی از بابک زنجانی  بر اینکه به زودی جای من و وزیر نفت عوض می‌شود، گفت: قوه محترم قضاییه باید تاکنون تکلیف چنین آدم‌هایی را مشخص می‌کرد، نه اینکه اجازه می‌داد با به درازا کشیده شدن پرونده جرائت و جسارت کنند چنین حرفی بزنند. اگر چنین حرفی زده است محاکم قضایی باید با آن برخورد کنند.

پزشکیان در پاسخ به اینکه آیا این سخنان فشار کاسبان تحریم بر وزارت نفت برای پیشبرد اهداف خودشان است، گفت:  تا زمانی که ما شفافیت داده‌ها را نداشته باشیم و تا زمانی که ما عدد و رقم‌های مشخص دارایی و پول‌ها و یا جریان مالی کشور را نتوانیم رصد کنیم، خیلی از این حرف‌ها زده می‌شود و هر کسی می‌تواند به وزارت نفت اتهام وارد کند.

وی در ادامه گفت:  مسئله این است که ما باید بتوانیم جریان داده‌ها را رصد کنیم تا جلوی حرف‌ها را گرفته و آنها را مدیریت کنیم. در فضای غیرشفاف و مه‌آلود چیزی دیده نمی‌شود، هر حرفی را می‌شود زد و شاید خیلی‌ها هم بخواهند آن را باور کنند.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه جنگ روانی شدیدی علیه وزارت نفت وجود دارد، گفت: نمی‌خواهم تحلیل خاصی در این مورد ارائه بدهم اما مشخص است علیه همه کسانی که در این مملکت تلاش می‌کنند، جوسازی می‌شود.

وی افزود: هر چقدر آن جایگاه حساس‌تر باشد، جوسازی آنها نیز شدیدتر است و علت این جوسازی‌ها این است که مردم را نسبت به نظام بدبین کرده و نظام را در نهایت به ورطه بحران بکشانند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.