اسپوتنیک گزارش داد، زلمای خلیلزاد، فرستاده ویژه آمریکا به مذاکرات صلح افغانستان اظهار کرد: ما دور بعدی مذاکرات را در تاریخ ۲۹ ژوئن آغاز خواهیم کرد. با توجه به سفرهای اخیر من به افغانستان و قطر من باور دارم همه طرف‌ها خواستار پیشرفت سریع هستند.

اخیرا سهیل شاهین، سخنگوی طالبان اعلام کرد: آمریکا موافقت کرده که همه سربازان‌اش را از افغانستان خارج کند و در افغانستان مداخله نکند.

او در صحبت‌هایش موضوع خروج سربازان آمریکایی را یک دستاورد بزرگ برای طالبان از زمان آغاز مذاکرات این گروه با آمریکا خواند.

با این حال خلیلزاد این ادعا را در توئیتر رد کرد و گفت: تا زمانی که بر سر همه چیز توافق نشده باشد هیچ موردی به صورت قطعی توافق نشده است. او همچنین از چهار هدف اصلی واشنگتن شامل تضمین‌های مقابله با تروریسم، خروج سربازان، آتش‌بس دائمی و مذاکرات بین خود افغان‌ها به هدف رسیدن به راه‌حل سیاسی صحبت کرد.

"اکبر آقا"، یک فرمانده سابق طالبان به اسپوتنیک گفت: اظهارات اخیر زلمای خلیلزاد و صحبت او درباره این چهار مساله در مذاکرات با طالبان تاسف‌برانگیز است. طالبان بر سر دو مساله اصلی با خلیلزاد بحث می‌کنند. نخست موضوع خارج کردن سربازان و دیگری این‌که از افغانستان برای تروریسم بین‌المللی استفاده نشود.

این در حالی است که به رغم برگزار شدن این مذاکرات همچنان جنگ دولت افغانستان با طالبان ادامه دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.