وال استریت ژورنال گزارش داد، ترامپ رئیس جمهور آمریکا با بولتون مشاور امنیت ملی خود و بیشتر مشاوران امنیتی ارشدش در مورد حمله به ایران مخالفت کرده است.

ترامپ به یکی از مشاوران امین امنیتی گفت: اینها می‌خواهند ما را به سمت جنگ سوق دهند و این تنفرآور است. ما به یک جنگ دیگر نیازی نداریم.

در این گفتگو ترامپ از اینکه یک فروند پهپاد بدون سرنشین آمریکا به قیمت ۱۳۰ میلیون دلار را از دست داده است اظهار تأسف کرد ولی اظهار داشت تعداد کسانی که تحت تأثیر تلفات مالی قرار می‌گیرند از تعداد رأی دهندگانی که به علت تلفات جانی متأثر می‌شوند کمتر خواهد بود.

هرچند بسیاری از مشاوران ارشد وی از یکسری اقدامات نظامی علیه ایران حمایت می‌کردند ولی ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک آمریکا موضع محتاطانه تری را اتخاذ کرد که بسیار ترامپ را تحت تأثیر قرار داد.

او ضمن اینکه ژنرال دانفورد را مورد تقدیر قرار داد بولتون، مشاور امنیتی خود را که در پشت صحنه اقدامات نظامی علیه ایران است مورد سرزنش قرار داد و اظهار داشت: بولتون وظیفه خود را خوب انجام می‌دهد ولی معمولاً مواضع سخت و پر دردسری را اتخاذ می‌کند و اذعان داشت: شخصی که مهم است من هستم.

وی افزود: همه می‌گفتند من اشتباه می‌کنم. آنها می‌گویند من منفعلانه عمل می‌کنم ولی هیچیک از این اظهارات درست نیست و من فردی با عقل سلیم هستم.

پیشتر نیز ترامپ مدعی شده بود پس از آنکه بررسی‌ها احتمال کشته شدن ۱۵۰ نفر در نتیجه اقدام نظامی آمریکا علیه ایران را نشان داد از این اقدام صرفه نظر کرده است.

گفتنی است روز پنجشنبه یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا بعد از تجاوز به حریم هوایی ایران بر فراز استان هرمزگان توسط سپاه پاسداران منهدم شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.