پایان بخش جلسه علنی امروز مجلس به روال هر جلسه با تذکرات شفاهی و کتبی نمایندگان همراه بود. تذکراتی که در آن هم به افزایش حقوق کارمندان اشاره شد هم از سپاه پاسداران بخاطر سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی تقدیر و قدردانی شد.

رئیس جمهور برای تصویب CFT و پالرمو در جلسات مجمع تشخیص شرکت کند

از جمله نمایندگان تذکره دهنده در جلسه علنی امروز، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران بود. او تذکرش را با تشکر از سپاه برای سرنگونی پهپاد آمریکایی، آغاز کرد و گفت: امیدوارم ترامپ توسط گروه جنگ طلب گمراه نشود. نیروهای مسلح ما متحد و مقتدر نشان دادند در خدمت سیاست‌های کلی و دیپلماسی کشور هستند. همچنین دیپلماسی کشور ما هم نشان داده که در خدمت نیروهای مسلح است.

وی سپس رئیس جمهور را خطاب قرار داد و گفت: آقای رئیس جمهور متأسفانه در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت نمی‌کنید و بعد  گله می‌کنید چرا CFT یا پالرمو تصویب نمی‌شود؟ در جلسات مجمع شرکت کنید تا این دو تصویب شوند.

چرا قانون افزایش حقوق درست اجرا نمی شود

حمیدرضا حاجی‌بابایی هم امروز تریبونش برای تذکر دادن باز شد. او با استناد به اصل ۸۵ قانون اساسی، به بحث افزایش حقوق کارمندان دولت اشاره کرد و گفت: در قانون بودجه افزایش ۴۰۰ هزار تومانی به اضافه ۱۰ درصد حقوق برای کلیه کارکنان بازنشسته و شاغل لشکری و کشوری مصوب شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نسبت به شیوه اجرای این مصوبه قانونی توسط سازمان برنامه و بودجه انتقاد کرد و افزود: چرا این قانون را طوری اجرا کردید که یک نفر پنج یا چهار میلیون تومان افزایش حقوق پیدا کرد؟ آقایان گفتند قانونی به ما ابلاغ شده که ما هر طور که دلمان خواست حقوق‌ها را افزایش دهیم. این متن بی‌آنکه در صحن علنی مجلس قرائت شود تا به تصویب برسد به دولت ابلاغ شد. اگر گفته می‌شود که این کار انجام شده لااقل فیلم آن را نشان دهند.

پژمان‌فر: به عزیزانی که پهپاد آمریکایی را ساقط کردند مدال شجاعت داده شود

نصرالله پژمان‌فر نماینده نزدیک به جبهه پایداری هم تریبونش در لحظات پایانی جلسه علنی باز شد. او از تلاش نیروهای نظامی در سرنگونی پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی تشکر کرد و گفت: این کار با سامانه موشکی سوم خرداد انجام شد در حالی که ما توانمندی موشکی پانزدهم خرداد و بالاتر از آن را هم داریم.

وی افزود: آقای رئیس جمهور لازم است در خصوص دفاع جانانه این عزیزان مدال شجاعت در گرماگرم این موضوع به آنها اعطا کنید؛ چرا که این نشان دهنده عزت کشور اسلامی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.