حسن روشن رک و بی‌پرده مشکلات استقلال را گفت. حرف‌های او خواندنی است.

از مربیان ایتالیایی شناخت دارید؟

مربیان که... یادم هست سال‌های آخری که در الاهلی بودم فابیو کاناوارو آمد آن‌جا و خوب هم بود. یعنی الاهلی استفاده‌اش را از او برد و کاناوارو هم حاشیه خاصی نداشت.

استراماچونی موفق می‌شود؟

الان که برای قضاوت زود است، ولی صحبت‌های او را که شنیدم بد حرف نزد. همین که قول قهرمانی نداد خوب بود. البته باز هم تأکید می‌کنم که باید کارش را ببینیم و قضاوت خیلی زود است. به نظر من کمیته فنی قوی باید در کنارش باشد. مربی خارجی اگر ببیند باشگاه یک کمیته فنی قوی دارد متوجه می‌شود که اینجا حساب و کتاب دارد و همه‌چیز الکی نیست. مثلاً در همین ماجرای حضور استراماچونی باید ۲، ۳ نفر از اعضای کمیته فنی را به استقبال او می‌فرستادند نه این که خطیر برود. می‌شد خطیر برود، ولی ۲، ۳ عضو کمیته فنی هم بروند.

اما استقلال که کمیته فنی ندارد!

خب این ایراد است. به نظر من باید یک کمیته فنی قوی بگذارند و با آن‌ها قرارداد ببندند و پول هم بدهند.

به شما بگویند می‌روید؟

نه، من با این مدیران کار نمی‌کنم.

برگردیم به بحث استراماچونی؛ چقدر امیدوارید او موفق شود؟

ببین، قیافه‌اش که بر خلاف شفر نمی‌خورد دلال باشد! شفر قشنگ دلالی می‌کرد. من یک روز این حرف را زدم، ولی بعداً دیدیم که خودشان هم گفتند شفر دلالی می‌کند. حالا هم اگر از من عذرخواهی کنند عیبی ندارد، اتفاقاً بزرگ می‌شوند. ۱۴، ۱۵ سال قبل که شفر در الاهلی بود نه سوت می‌زد، نه شال‌گردن می‌چرخاند و نه دلالی می‌کرد! اتفاقاً با فشار کمیته فنی مجبور شد ۶، ۷ جوان را هم بازی بدهد، اما در استقلال این کار را نکرد.

حرف آخر؟

این استقلال یک کمیته فنی قوی می‌خواهد. استقلالی‌ها اگر خودشان خوب کار کنند هیچ‌کس نمی‌گوید وزیر پرسپولیسی است. اصلاً جرم نکرده که پرسپولیسی است. شاید یک وزیر هم بیاید که استقلالی باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.