المسیره گزارش داد، یحیی سریع، سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اظهار کرد، عملیات اول آشیانه هواپیماها و اهداف نظامی مهم در فرودگاه جیزان را هدف گرفت و در عملیات دوم به سمت فرودگاه أبها مواضع نظامی هدف قرار گرفتند، هر دو علمیات با دقت بالا به اهداف خود اصابت کردند.

وی ادامه داد: عملیات ما ادامه دارد و دردناک‌ترین عملیات ما در صورتیکه دشمن به تشدید حملاتش ادامه دهد طی روزهای آینده در انتظارش خواهد بود.

 

سخنگوی ارتش یمن تاکید کرد: دشمن ظرف ۴۸ ساعت گذشته ۳۰ حمله هوایی به مناطقی از خاک یمن داشت که تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشت.

از ۱۲ ژوئن جاری دو فرودگاه جیزان و أبها تقریبا به طور هر روزه در معرض حملات موشک‌های بالدار و پهپادها با هدف فلج کردن فعالیت دو فرودگاه و واداشتن دشمن سعودی به برداشتن محاصره ظالمانه از فرودگاه صنعا و توقف حملات متجاوزانه‌اش علیه خاک یمن صورت گرفته است.

از آن سو، ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف نظامی سعودی – اماراتی گفت، در سلسله حملات انصارالله به دو فرودگاه مذکور یک تن کشته و ۲۱ تن دیگر زخمی شدند.

این ائتلاف مدعی شد، یک سوری مقیم یمن در این حملات کشته است.

وی افزود، ۲۱ زخمی این حملات تابعیت‌های مختلفی دارند که به این ترتیب هستند، ۱۳ تن سعودی، چهار تن هندی، دو تن مصری و دو تن بنگلادشی.

در این راستا فرودگاه أبها در صفحه توییتری خود اعلام کرد، پروازها بعد از توقف یک ساعته از سر گرفته شده و پروازها به طور عادی انجام می‌شوند.

صفحه توییتری فرودگاه أبها نشان داد که بسیاری از کامنت‌هایی که در انتقاد از سرعت ازسرگیری پروازها در فرودگاه بوده را حذف کرده است.

همچنین انصارالله اعلام کرد، برای دومین بار طی ۲۴ ساعت تجمع نیروهای سودانی در شمال صحرای میدی در مرزهای عربستان را هدف گرفته است. به گفته انصارالله این گروه موشک "زلزال" را به تجمع نیروهای سودانی شلیک کرد.

در حالی که انصارالله شنبه نیز اعلام کرد که دو موشک از همین نوع و نیز موشک گراد را به تجمع سودانی‌ها در منطقه مذکور شلیک کرده است.

این اتفاق بعد از افشای محمد حمدان حمیدتی نایب رئیس شورای نظامی سودان درباره تعداد نیروهای سودانی در ائتلاف سعودی در یمن انجام گرفت. او گفت، کشورش بیشترین تعداد نیرو یعنی حدود ۳۰ هزار تن را به یمن گسیل کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.