سرلشکر پاسدار «سید یحیی رحیم صفوی» در ششمین نشست تخصصی نهضت خاطره گویی دفاع مقدس اظهار داشت: انقلاب‌های بزرگ با آرمان‌های جهانی، همواره دشمنان جهانی دارند. امروز ضمن حفظ اقتدار باید با هوشمندی کامل در برابر دشمنان عمل کنیم.

وی افزود: در کشور عظیم ایران ناجا دارای مأموریت‌های متنوع و گسترده فراوانی است، حفظ امنیت شهرها تا امنیت مرزها و امنیت حقوق افراد به عهده نیروی انتظامی است و در این مأموریت بایستی جان و مال مردم دارای امنیت باشد.

وی یادآور شد: کشور ما دارای ۸ هزار کیلومتر مرز شامل مرزهای خشکی و دریایی است و برقراری امنیت مرزها با وجود نا امنی در کشورهای اطراف واقعاً کار مشکلی است.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا به بیشترین تماس نیروی انتظامی با مردم اشاره کرد و اظهارداشت: نیروی انتظامی لبه تماس حکومت با مردم است.

سرلشکر رحیم صفوی در بخش دیگری از سخنان خود درمورد نهضت خاطره گویی دفاع مقدس و سابقه آن گفت: تقریباً ۴۶ میلیون نفر جمعیت کشور زیر ۴۰ سال است، حدود سه سال پیش در شرفیابی که خدمترهبرمعظم انقلاب داشتم ایشان علاوه بر وظایف دستیاری و مشاورت عالی، مأموریت جدیدی را به بنده ابلاغ کردند و آن مأموریت بیان مسائل جنگ در قالب خاطرات دفاع مقدس برای نسل جوان جامعه که دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌اند بود.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این مأموریت ساختار و ساز و کار خاص آن راه اندازی شد و اکنون از حدود ۱۰۰ نفر فرمانده عالی دفاع مقدس مشتمل بر فرماندهان ارتش و سپاه در مسئولیت فرمانده تیپ به بالا که در جنگ حضور داشتند برای بیان خاطرات جنگ بهره می بریم و ستاد نهضت خاطره گویی دفاع مقدس با معاونت‌های آموزشی و ساختار محتوایی راه اندازی شد و برای حسن اجرای این مأموریت منشور نهضت خاطره گویی تدوین شد و فعلاً فعالیت این ستاد در سطح نیروهای مسلح برنامه ریزی شده است.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: سالانه حدود ۴۰۰ هزار نفر نیروی وظیفه وارد نیروهای مسلح می‌شوند. جامعه هدف ما فعلاً مراکز دانشگاهی و آموزشی نیروهای مسلح و مجموعه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع و نیروی انتظامی است. هدف اصلی نهضت خاطره گویی ساختن نسل جوان و انتقال مفاهیم، ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس و روح ایمان و خود باوری به نسل جوان است و از دیگر اهداف آن می‌توان به انتقال تجربیات و دستاوردهای دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کنار تأثیر گذاری بر افکار عمومی و بدنه نیروهای مسلح اشاره کرد.

سرلشکر رحیم صفوی در بیان دیگر اهداف نهضت خاطره گویی دفاع مقدس افزود: نهضت خاطره گویی دفاع مقدس بدنبال آن است که افکار عمومی جوانان با بیان رسالت خطیر آنان در حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن، ساخته شود و این نهضت نسبت به شبهات ایجاد شده در مورد دفاع مقدس پاسخگو باشد.

وی تاکید کرد: تاریخ دفاع مقدس باید نوشته شود و نویسندگان آن باید صادقانه و با انصاف بنویسند و نوشتار آنها دقیق باشد و در نوشتار خود نقش همه آنهایی را که در جنگ حضور داشتند را از جمله جهاد سازندگی، ارتش، سپاه، نیروهای ژاندارمری، شهربانی و کمیته‌های انقلاب اسلامی را بیان کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.