جهانبخش محبی نیا نماینده میاندوآب و شاهین دژ در نطق میان دستور امروز خود  به تشریح سرنوشت‌ انقلاب‌های بزرگ جهان پرداخت و از نگرانی‌هایش برای آینده انقلاب جمهوری اسلامی سخن گفت و افزود: یکی از انقلاب های بزرگ جهان که با صفت کبیر شناخته میشود انقلاب فرانسه است و نزدیک به صدسال نظام سیاسی فرانسه بین جمهوریت،‌ امپراطوری و استبداد غلیان خورد تا سرانجام به لیبرالیسم ختم شد.

او افزود: انقلاب چین را در نظر بگیرد که آمد تحت نام انقلاب فرهنگی نزدیک ۴۵ میلیون نفر آورده شدند تا فرهنگ بورژوایی از ذهن ها زدوده شود،‌یعنی تصورشان این بود که جهان را به دست نگاه دهقانی خواهند سپرد. الان آخر این انقلاب از نگاه های ایدئولوژی به تضاد رسیده است.

محبی نیا با اشاره به نحوه شکل گیری انقلاب اسلامی،‌ تأکید کرد: انقلاب اسلامی با وجود تمام مشکلاتی که روبه رویش بود، پیش رفته است اما ما الان نگرانیم و از خود می‌پرسیم که آیا انقلاب اسلامی ما همینطور در مسیر درست پیش می‌رود یا خیر؟ نگرانیم خدای ناکرده دره‌های عمیق جهالت خودش را به نگاه انقلابی تحمیل کند. ما را ترور کردند و کشتند و جنگ را به ما تحمیل کردند تا ما به حریتی که مورد نظر ائمه اطهار بودند برسیم اما آیا جامعه ما در حال حاضر حر است یا گرفتار تملق شده؟ آیا جامعه ما که سفله پروری را الگوی خود کرده اند و بسیار چاپلوس هستند این امکان را می‌دهد که افراد با سوار شدن بر مرکب چاپلوسی به سمتی می رسند یا افرادی که زبانشان تیز و خواهان آزادی هستند به جایی می‌رسند؟ نگرانم که کم اندیشان و کج اندیشان به انقلاب آسیب بزنند.

او در ادامه به انتقاد از موافقان جنگ پرداخت و گفت: رهبری نمی‌خواهند ما با همه در جنگ باشیم اما برخی می‌خواهند ما با همه بجنگیم این درست نیست.

محبی نیا گریزی هم به فیلم جنجالی برخورد نیروی انتظامی با یک زن جوان زد و گفت: با آنهایی که خطاکارند نباید برخورد غیر عدل بکنیم. امیدوارم این فیلمی که از نیروی انتظامی منتشر شده است امیدوارم صحت نداشته باشد اگر صحت داشته باشد که وای بر حال ما.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.