به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس روز سه شنبه در این باره نوشت: مارک اسپر در حالی به سوی اروپا سفر می کند که تلاش دارد هم پیمانان اروپایی ناراضی و به شدت نگران آمریکا در ناتو را به همکاری با دولت ترامپ در مورد تحریم های ایران و مسئله امنیت در خاورمیانه متقاعد کند.

اسپر که قرار است امروز سه شنبه وارد بروکسل شود، باید به همتایان و فرماندهان نظامی کشورها در منطقه اطمینان دهد که وضعیت امور نظامی آمریکا باثبات و تحت کنترل است. اگرچه ترامپ طی هفت ماه گذشته سه رئیس پنتاگون را در هدایت وزارت دفاع آمریکا قرار داده است.

این سفر سرپرست جدید وزارت دفاع آمریکا به بروکسل در بحبوحه تردید نگرانی از یکسری سیاست های واشنگتن در امور خارجی و دفاعی انجام می شود که از جمله آنها سیاست کاخ سفید نه تنها در قبال ایران بلکه در مورد روسیه و چین، جلوگیری از فعالیت دوباره داعش و پایان دادن به جنگ افغانستان است.

اسپر در حالی جایگزین پاتریک شاناهان سرپرست پیشین وزارت دفاع آمریکا می شود که این دوره تاکنون طولانی ترین زمانی است که پنتاگون یک وزیر تایید شده از سوی سنا به خود ندیده است.

جیمز متیس وزیر دفاع پیشین آمریکا دسامبر گذشته در اعتراض به سیاست های ترامپ از سمت خود استعفا کرد.

سرپرست وزارت دفاع آمریکا در حالی قرار است در نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل شرکت کند که مسائل مختلفی از جمله نگرانی های امنیتی از جمله تداوم مناقشه در افغانستان، ادامه جنگ علیه داعش در سوریه و عراق و تنش ها با روسیه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

درک چالوت یک مقام سابق دولت اوباما تصریح کرد: انتظارات از مارک اسپر در این نشست اندک است. نمی توان از او انتظار داشت که بتواند در نشست ناتو به نمایندگی از رئیس جمهور آمریکا مقتدرانه صحبت کند.

جیمز استاوریدیس مقام ارشد ساق بازنشسته ارتش آمریکا نیز در اظهارنظری گفت که فقدان طولانی یک وزیر دفاع تایید شده از سوی سنا در آمریکا بر کل جهان نیز تاثیر گذاشته جایی که مهمترین وزارتخانه دولت آمریکا یک وزارتخانه ضعیف و بدون یک رهبر قوی تلقی می شود.

سرپرست وزارت دفاع آمریکا در جلسه ناتو همچنین قرار است راهبرد دولت ترامپ در قبال ایران را برای مقامات ناتو تشریح کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.