مسعود پزشکیان ظهر امروز در حاشیه نشست کمیته سیاسی مجالس آسیایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هرچقدر دولت‌ها به یک هم‌زبانی مشترک برسند به همه‌جانبه‌گرایی دست پیدا خواهیم کرد و باید از قدرتی که قصد دارد با زورگویی و یک جانبه‌گرایی اعمال قدرت بر دیگر کشورها داشته باشد جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه اگر در منطقه با یکدیگر متحد باشیم هیچ قدرتی توان ایستادن در برابر ما را ندارد، تصریح کرد: آمریکا با تحریم‌های ظالمانه قصد دارد همه کشورهای دنیا را تحت سلطه خود قرار دهد، اینکه آمریکا همه کشور‌ها را وادار به حمایت از سیاست خود می‌کند ننگی است برای جامعه کنونی که یک گروه خاص با نگاه خاصی اهداف شوم خود را در دنیای کنونی اعمال کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید بیدار شویم و دست به دست هم دهیم تا همه در صحنه حضور داشته باشند.

وی درباره دفاع همه‌جانبه مجلس شورای اسلامی از اقدام متقابل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انهدام پهپاد آمریکایی گفت: زمانی که آن‌ها جمهوری اسلامی را با موشک مورد حمله قرار می‌دادند هیچ صدایی از سوی هیچ سازمان حقوق بشری بلند نشد، امروزه جمهوری اسلامی به برکت جوانان، نیروهای مسلح و دانشجویان به قدرتی رسیده ‌که اجازه حضور پهپادهای فوق پیشرفته آمریکایی را به داخل مرزهای آبی و خاکی جمهوری اسلامی ایران نمی‌دهد و نخواهد داد.

پزشکیان عنوان کرد: ایران به هیچ کشوری حمله نکرده و هیچ تروریستی را در دنیا پشتیبانی نکرده است، این آمریکاست که از تروریست دفاع می‌کند و سازمان مجاهدین خلق را با وجود در اختیار داشتن بیشترین ترورها به رسمیت می‌شناسد.

وی با بیان این‌که به سپاه پاسداران، مرزداران و نیروهای مسلح خود افتخار می‌کنیم، بیان کرد: آمریکایی‌ها قصد دارند ما را به عنوان نوکر خود به حساب بیاورند و این را در خواب خواهند دید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره تحریم دفتر رهبر انقلاب اسلامی و وزیر امور خارجه از سوی ترامپ گفت: این اقدام آمریکایی‌ها در چارچوب بین‌المللی قرار ندارد، آمریکا یا آمریکایی‌ها همواره از دموکراسی و آزادی صحبت می‌کنند اما همه روزه تحریم‌ها و فشارهای جدیدی را بر ملت ایران تحمیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه این اقدام شرم‌آور است، عنوان کرد: آن‌هایی که هر روزه با اقدامات خصمانه خود دست به جنایت‌های گوناگون در دنیا می‌زنند آنگاه برای مردم ایران دلسوزی می‌کنند.

پزشکیان گفت: بایستی با برگزاری چنین اجلاس‌هایی ملت‌های آسیایی به یک زبان و نگاه مشترک دست پیدا کنند، انتقال این زبان و نگاه مشترک در کشورهای حاضر در این اجلاس زمان بر است به همین خاطر باید تعاملات خود را افزایش دهیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.