علی خان محمدی در گفتگو با مهر با بیان اینکه تاکنون حدود ٣ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده است، گفت: برداشت گندم در اکثر استانهای کشور شروع شده است.

وی درباره پرداخت مطالبات گندمکاران افزود: امسال پرداخت مطالبات شرایط مطلوبی داشته است ضمن اینکه درسالجاری دولت به شرکت های صنعتی حواله می دهد تا خودشان گندم مورد نیازشان را تامین کنند و بدین ترتیب از بار مالی دولت کم می شود.

دبیراجرایی بنیاد گندمکاران کشور افزود: همچنین دولت مطالبات گندمکاران را بروز پرداخت کرده و بین ٢٤ ساعت تا یک هفته پول گندمکاران به حساب آنان واریز شده است.

خان محمدی تصریح کرد: البته امسال به دلیل اینکه قیمت گندم در بازار آزاد بالاتر از نرخ دولتی (١٧٠٠تومان) است، کشاورزان تمایل دارند محصول خود را در بازار آزاد عرضه کنند و هم اکنون هرکیلوگرم گندم را در بازار آزاد با قیمت کیلویی ٢٢٠٠ تا ٢٥٠٠ تومان به فروش می رسانند.

وی با بیان اینکه این گندم ها در داخل کشور به فروش می رسند و با بحث قاچاق مواجه نیستیم، افزود: پیش بینی خرید ١٢ تا ١٢.٥ میلیون تن گندم برای سالجاری را داشتیم که با این شرایط کمتر از ارقام فوق خواهد بود.

خان محمدی میزان تولید گندم در سالجاری را حدود ١٣ میلیون تن و نزدیک به ٣ میلیون تن بیشتر از سال گذشته عنوان و اضافه کرد: امسال تولید در برخی استانها به دلیل سیل دچار مشکل شد اما افزایش سطح زیرکشت و افزایش راندمان در پی بارندگی های مناسب در دیگر استانها موجب رشد تولید شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جلسه دیروز کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: این کمیسیون در نشستی که دیروز داشته نرخ ١٧٠٠ تومانی گندم را غیراصولی دانسته و براصلاح آن تاکید کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.