نخستین کاروان زائران حج تمتع ۱۷ تیر اعزام می‌شوند

معاون حج سازمان حج و زیارت گفت: بر اساس برنامه ریزی و زمان‌بندی‌های انجام شده، نخستین کاروان زائران حج تمتع ۱۷ تیر جاری ایران را به مقصد عربستان ترک خواهند کرد. به گزارش ایرنا، اکبر رضایی افزود: زائران ایرانی مدینه نیز از ۲۴ تیر از طریق فرودگاه‌های کشور، ایران را به مقصد جده ترک می‌کنند.

 

• امکان پرداخت اقساطی خسارات ناشی از کار برای کارفرمایان فراهم شد

مدیر کل امور فنی مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی و صنعتی از این پس می‌توانند خسارات ناشی از کار برای کارگران را به صورت اقساطی پرداخت کنند. به گزارش ایرنا، سیدمحمدعلی جنانی افزود: تا پیش از این اگر حادثه‌ای در کارگاهی برای کارگری رخ می‌داد، کارفرما موظف بود تمام خسارت ناشی از آن را به صورت کامل پرداخت کند که این موضوع هزینه‌های زیادی بر کارفرما تحمیل می‌کرد. وی تصریح کرد:، اما بر اساس دستورالعملی که اخیراً از سوی سازمان تأمین اجتماعی صادر شده است، کارفرمایان می‌توانند این خسارات را به صورت اقساطی پرداخت کنند.

• طرح کنترل آلودگی هوا پنجشنبه‌ها هم در پایتخت اجرا می‌شود

مدیر واحد محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران با بیان اینکه طرح کنترل آلودگی هوا در محدوده زوج یا فرد سابق روز‌های پنجشنبه نیز اجرا می‌شود، اعلام کرد: ساعت اجرای این طرح در روز‌های پنجشنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ است. به گزارش ایرنا، عمار سعیدیان فر افزود: طرح کنترل آلودگی هوا (حلقه دوم طرح ترافیک) از اول تیر امسال جایگزین طرح زوج و فرد شد و در چند روز گذشته در محدوده زوج و فرد سابق این طرح اجرایی شده است. وی ادامه داد: ساعت اجرای این طرح در روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ۶:۳۰ تا ۱۹ و در روز‌های پنجشنبه نیز از ۶:۳۰ تا ۱۳ است و تردد خودرو‌ها در محدوده این طرح در روز‌های جمعه و تعطیلات رسمی آزاد است.

• جزئیات حداقل و حداکثر حقوق سربازان با در نظر گرفتن شرایط خدمت

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح به تشریح حداقل و حداکثر حقوق سربازان پرداخت. به گزارش مهر، موسی کمالی با اشاره به نرخ حقوق سربازان اظهار کرد: حقوق سربازان باید حداقل ۶۰ درصد و حداکثر ۹۰ درصد حداقل حقوق پایوران رسمی باشد که این بازه طبق درجه به سربازان تعلق می‌گیرد. وی افزود: حداقل حقوق هم بین یک میلیون و ۸۷۵ هزار تومان است که این ۶۰ تا ۹۰ درصد بر این اساس تعیین می‌شود.

• تقسیط جریمه رانندگی خودرو‌های بالای یک میلیون خلافی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت:بیش از ۸۱هزار خودرو به دلیل جریمه بالای یک میلیون تومان توقیف هستند. مبلغ جریمه به مدت ۱۲ ماه تقسیط شده و فرد موظف می‌شود این مبلغ را در ۱۲ ماه بدهد. به گزارش مهر، سید کمال هادیانفر اظهار کرد: برابر قانون خودرو‌هایی که بالای یک میلیون جریمه دارند باید توقیف شوند و در حال حاضر بیش از ۸۱ هزار خودرو در پارکینگ‌ها به دلیل جریمه بالای یک میلیون تومان توقیف هستند و ۷۲ هزار و ۴۸۶ موتورسیکلت توقیف هستند. وی افزود: این وسایل از یک میلیون تومان تا ۱۴ میلیون تومان جریمه دارند.

• کمبود ۱۲ هزار کلاس درس در پایتخت

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با بیان اینکه ۲۲۰ پروژه نیمه تمام در سال گذشته داشتیم که تا کنون ۵۰ درصد آن را تحویل داده‌ایم اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱۰ پروژه نیمه تمام دیگر داریم که امیدواریم نیمی از آن‌ها را تا مهر ماه به مرحله بهره‌برداری برسانیم. به گزارش ایسنا، علی شهری با اشاره به کمبود فضای آموزشی در تهران گفت: با توجه به جمعیت فعلی دانش آموزی به ۱۲ هزار کلاس درس جدید نیاز داریم که البته با احتساب رشد جمعیت به ۱۸ هزار کلاس طی چندسال آینده می‌رسد.

• تخلفات شهری را نباید با اخذ جریمه قانونی کنیم

شهردار تهران در جمع مدیران حقوقی شهرداری‌های کلانشهر‌ها گفت: شایسته نیست قانونی بگذاریم و اگر کسی از آن تخلف کرد با گرفتن جریمه آن تخلف را قانونی کنیم. به گزارش ایسنا، پیروز حناچی افزود: در قانون اساسی جایگاه شورا‌ها و شورای عالی استان‌ها در ظرفیت یک قوه دیده شده است؛ استناد من برای این حرف این است که در قانون اساسی به دولت و به نظر برخی به قوه قضائیه و شورای عالی استان‌ها اجازه ارائه لایحه به مجلس داده شده است. البته ما از این ظرفیت استفاده نکرده‌ایم شاید به این دلیل که عقبه حقوقی منسجمی نداشتیم. ما باید این جایگاه را حفظ کنیم و از این ظرفیت به درستی برای حل مشکلات نظام مدیریت شهری استفاده کنیم.

• بیشترین شکایت معلمان از نحوه نقل و انتقالات و استخدام‌هاست

مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در خصوص شکایات فرهنگیان گفت: شکایاتی که در قالب شکایت‌های فرهنگی به دست ما رسیده در حوزه نقل و انتقالات، استخدام، معیشت یا پاداش پایان خدمت است که در حال بررسی و پاسخگویی است. به گزارش ایلنا، زهرا مظفر با اشاره به شکایت‌ها و گزارشات فرهنگیان، والدین، دانش‌آموزان از برخی امور مربوط به حوزه آموزش و پرورش افزود: پیش از این آقای کمرئی مدیرکل وقت و همکاران دیگر در وزارت آموزش و پرورش اقدامات موثری برای بهبود روند ثبت نام انجام دادند که قابل ستایش است؛ از جمله ارسال بخش نامه و دستور العمل‌هایی مثل بخش‌نامه رعایت حقوق شهروندی، بخش‌نامه تکریم حقوق والدین و دانش آموزان بود. یکی از مهم‌ترین اهدافی که در این بخش‌نامه‌ها آمده تسهیل در فرآیند امر ثبت نام، عدم دریافت هرگونه وجه در زمان ثبت نام به جز وجه وجه بیمه و کتب درسی است. از دیگر اقدامات این بود که تمهیدات و مقدمات برخورد تکریمی و تشویقی جز دستور کار قرار گرفته و به مدارس ابلاغ شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.