کیوان فرح زاد عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان رامسر افزود: با کاهش ۲۰ درصدی مصرف برق می‌توانیم تابستان بدون خاموشی را پشت سر بگذرانیم.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف برق از ساعت ۱۲ تا ۱۶ هر روز لازم و ضروری است، گفت: تاکید وزارت نیرو بر عدم خاموشی در سال ۹۸ است و به همین منظور از نهادهای دولتی انتظار می‌رود تا در زمینه صرفه جویی در مصرف برق اهتمام ویژه ای داشته باشند تا مجبور به قطع برق نهادهای دولتی پرمصرف نشویم.

مدیر عامل شرکت توزیع برق غرب مازندران - نوشهر با بیان اینکه میزان مصرف برق یکایک ادارات رصد می‌شود، گفت: همزمان و در یک لحظه، مصرف برق ۱۱۰۰ مشترک را مدیریت می‌کنیم و با ارسال پیامک و اعزام نیرو میزان مصرف برق را اطلاع می‌دهیم تا با این شیوه کاهش مصرف برق داشته باشیم.

وی با بیان اینکه با این اقدامات روز گذشته ۴۳ مگاوات کاهش مصرف برق را در شبکه توزیع برق داشتیم این میزان کاهش مصرق برق در مقیاس ۷۰۰ تا ۸۰۰ مگاوات برق مصرفی عدد ناچیزی محسوب می‌شود و نیازمند تعامل و همکاری بیشتر مشترکان است.

مدیر عامل شرکت برق غرب مازندران با اشاره به میزان مصرف برق در شهرستان رامسر گفت: هم اکنون آمار میزان مصرف برق ادارات رامسر بالاست و لازم است مسئولان ادارات این شهرستان در جهت میزان مصرف برق همکاری بیشتری داشته باشند.

فرحزاد در ادامه با بیان اینکه پیک مصرف برق غرب مازندران در سال ۹۷، ۷۰۴ مگاوات بود، افزود: روز گذشته پیک مصرف از ۶۰۴ مگاوات عبور کرده است.

وی تاکید کرد: عدم استفاده از وسایل برقی غیر ضرور خصوصاً لوازم برقی پرمصرف در پیک مصرف از سوی خانواده‌ها به کاهش مصرف برق کمک می‌کند.

غرب مازندران ۶۱۰ هزار مشترک برق دارد که با صرفه جویی و خاموش کردن یک لامپ ۱۰۰ می‌توانند نقش مهمی در مدیریت و کاهش مصرف برق داشته باشند.

فرماندار شهرستان رامسر شاخص‌های کیفی و دستاوردهای کمی در این شهرستان در تأمین زیرساخت‌های برق، گاز، بهداشت و درمان را چشمگیر توصیف کرد و گفت: طی ۳ سال گذشته بیش از ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار در حوزه برق رسانی در این شهرستان هزینه شده که هم اکنون شاهد کاهش چشمگیر تلفات و ضعف ولتاژ برق هستیم.

محمد آزاد افزود: با سرمایه گذاری که در گذشته انجام شده در حال حاضر در حوزه شهری رامسر هیچ‌گونه مشکل کاهش تلفات برق وجود ندارد ولی در حوزه روستایی دهستان اشکور که شامل ۱۱ روستا است دارای ضعف ولتاژ و تلفات برق هستیم.

وی از مدیر عامل شرکت توزیع برق غرب مازندران - نوشهر تقاضا کرد اقدامات لازم برای اجرایی شدن پست برق ۶۳ کیلووات روستاهای جواهر ده، جنت رودبار و اشکور در کمترین زمان برنامه ریزی کند.

فرماندار رامسر با بیان اینکه این شهرستان در شاخص‌های مختلف استانی دارای رتبه‌های اول و دوم است گفت: در زمینه تأمین زیرساخت‌ها در این شهرستان تاکنون خوب عمل شده بطوریکه در طرح گازرسانی ۸۵ درصد روستاهای رامسر گازرسانی شده و طرح مطالعات گازرسانی به روستاهای جواهر ده و جنت رودبار نیز در جریان است.

آزاد شاخص‌های بهداشت و درمان رامسر را در سطح استان خوب توصیف کرد و گفت: نصب دستگاه سی تی اسکن، ماموگرافی و پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی واحد پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران دراین شهرستان و همچنین تأسیس اورژانس دوم بیمارستان و استقرار اورژانس ۱۱۵ در محور جواهرده نمونه بارز این شاخص‌ها است.

فرماندار رامسر در ادامه با اشاره به اضافه شدن یک بخش دیگر به این شهرستان گفت: براساس تقسیمات کشوری این شهرستان در گذشته دارای یک بخش مرکزی بوده که پس از ۴۰ سال در اوایل سال جاری بخش دالخانی به این شهرستان اضافه شده است و این اتفاق باعث رضایت مندی مردم این منطقه شده است.

وی همچنین با اشاره به سیل ویرانگر ۱۳ مهرماه ۹۷ که منجر به تخریب صد درصدی پل تاریخی سخت سر و پل چهل شهیدان در کتالم شد، گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده این پل‌ها در ۳ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.