گزارش سازمان ملل در مورد پرونده قتل «جمال خاشقجی» که در آن مقامات ریاض مسئول این جنایت معرفی شده اند، خشم سعودی ها را برانگیخت.

بر این اساس «عبدالعزیز الواصل» نماینده عربستان در دفتر سازمان ملل در ژنو مدعی شد «اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل در پرونده قتل روزنامه نگار منتقد سعودی ها در استانبول، نتیجه گیری های خود را بر اساس پیشداوری و عقاید جعلی انجام داده است.

به ادعای دیپلمات ارشد سعودی در گزارش ۱۰۱ صفحه ای کالامارد در مورد قتل خاشقجی که هفته گذشته منتشر شد فقدان روند مناسب و منابع معتبر مشهود است.

این در حالی است که وی در سخنان دو دقیقه ای اش در شورای حقوق بشر سازمان ملل از بیان دلایل مستدل و کافی برای این ادعاها خودداری کرد.

در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل کالامارد با ارائه روش و شیوه انجام تحقیقات خود برای اعضا، تاکید کرد که این گزارش بر پایه گزارش های رسانه ای نبوده و کار میدانی و تخصصی در این زمینه انجام گرفته است.

رئیس کمیته تحقیق سازمان ملل در پرونده قتل خاشقجی در این باره ادامه داد: خواستار سفر به عربستان شدم؛ اما تا کنون پاسخی دریافت نکرده ام. از عربستان می خواهیم تا زندانیان عقیدتی را آزاد کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.