به گزارش رویترز، یک مسئول آمریکایی بلندپایه گفت که «مارک اسپر» سرپرست وزارت دفاع آمریکا در دیدار با همتای ترکیه ای خود به وی هشدار داد که خریدن سامانه دفاع هوایی روسی«اس ۴۰۰» نه فقط به نقش ترکیه در برنامه جنگنده های«اف۳۵» پایان می دهد بلکه به اقتصاد ترکیه به دلیل تحریم های آمریکا که مرتبط با اس ۴۰۰ هستند نیز آسیب وارد می کند.

این مسئول بلندپایه در وزارت دفاع آمریکا که نخواست نامش فاش شود گفت: وزیر دفاع آمریکا درباره امکان دستیابی ترکیه به سامانه موشکی اس۴۰۰ و برنامه اف۳۵ با هم قاطع بود. اگر سامانه اس۴۰۰ را بپذیرند باید نتایج و پیامدهای آن را هم بپذیرند و پیامدهای آن فقط مرتبط با برنامه اف۳۵ نیست بلکه مرتبط با اوضاع اقتصادی آنها نیز می شود.

این مسئول پس از مذاکرات آمریکا و ترکیه در حاشیه نشست ناتو در بروکسل سخن می گفت.

پیش از این خبرگزاری آناتولی ترکیه  گزارش داد که وزارت دفاع ملی ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «خلوصی آکار» وزیر دفاع کشور در مقر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل با مارک اسپر، سرپرست وزارت دفاع آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس این بیانیه‌، در دیدار آکار و اسپر ضمن تاکید بر اهمیت ادامه مذاکرات ترکیه و آمریکا، موضوعات مربوط به بحران سوریه و پروژه F-۳۵ نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.