«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اولین دور ازمناظره‌ زنده تلویزیونی میان کاندیدهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا که چهارشنبه پخش شد را «کسل‌کننده» خواند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، او حین تماشای این برنامه از شبکه «ان‌بی‌سی» در حالی که داخل هواپیما به مقصد ژاپن نشسته بود در حساب شخصی توئیتر خود تنها نوشت: «کسل کننده!»

قرار است ترامپ در نشست جی-۲۰ که آخر این هفته در ژاپن برگزار می‌شود شرکت کرده و در حاشیه آن، با چند تن از رهبران کشورهای مهم و تأثیرگذار از جمله «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفت‌وگو کند.

ترامپ پس از گذشت حدود یک ساعت و پس از آن‌که در پخش مناظره اختلال به‌وجود آمد، بار دیگر در حساب توئیتری خود نوشت: «ان‌بی‌‌سی نیوز و ام‌اس‌ان‌بی‌سی باید به‌خاطر چنین نقص‌فنی افتضاحی وسط برنامه مناظره از خودشان خجالت بکشند. حقیقتاً غیرحرفه‌ای بود و تنها درخور سازمان اخبار دروغ بود. آن‌چه که آن‌ها هستند».

وی همچنین صبح روز چهارشنبه در مصاحبه تلویزیونی با شبکه «فاکس بیزنس» گفت در باره این مناظره گفته بود: «خیلی کسل‌کننده به‌نظر می‌رسد اما آن را تماشا می‌کنم زیرا مجبورم. این بخشی از زندگی من است».

او دموکرات‌هایی که قرار بود در این مناظره شرکت کنند را هم «یک گروه خیلی بی‌حال از افراد» خواند.

از زمان تشکیل دولت جمهوری‌خواه ترامپ در سال ۲۰۱۶، تنش میان این حزب و حزب رقیب دموکرات تشدید شده است.

از موارد اصلی اختلاف بین این دو حزب آمریکایی می‌توان به اتهام دخالت روسیه در انتخاب ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور از سوی دموکرات‌ها اشاره کرد.

همچنین دموکرات‌ها با طرح دولت ترامپ مبنی بر ساخت یک دیوار سراسری در مرز این کشور با مکزیک مخالف هستند.

نزدیکی روابط سیاسی و تجاری خانواده ترامپ و خانواده سلطنتی عربستان‌ سعودی نیز که متهم به نقض گسترده حقوق بشر هستند، به یکی دیگر از موارد اختلاف تبدیل شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.