«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای مدعی شده معاهده امنیتی میان ژاپن و آمریکا که در سال ۱۹۵۱ امضا شده منصفانه نیست. 

ترامپ در این گفت‌وگو که چهارشنبه با فاکس‌نیوز انجام شده گفته اگر به ژاپن حمله شود، آمریکا جنگ جهانی سوم را راه خواهد انداخت، اما اگر به آمریکا حمله شود، ژاپنی‌ها مجبور به دفاع از آمریکا نیستند و پای تلویزیون سونی می‌نشینند و آن را تماشا می‌کنند. 

ترامپ گفت: «اگر به ژاپن حمله شود، ما جنگ جهانی سوم ر می‌اندازیم. خودمان را به آب و آتش می‌زنیم تا از آنها محافظت کنیم. به هر بهایی می‌جنگیم. اما اگر به آمریکا حمله شود، آنها می‌توانند از تلویزیون سونی حمله را تماشا کنند.»

ترامپ بارها در سخنرانی‌ها و دیدارهایش مدعی شده که قراردادها و معاهده‌های میان آمریکا و سایر کشورهای دنیا متوازن و منصفانه نیستند و اکثراً به نفع طرف مقابل آمریکا تنظیم شده‌اند. 

شبکه خبری بلومبرگ روز سه‌شنبه گزارش داده بود ترامپ، پیمان دفاعی ۶۰ ساله میان آمریکا و ژاپن را ناعادلانه دانسته و گفته که قصد دارد از آن خارج شود. این شبکه خبری نوشته بود ترامپ معتقد است ژاپن به موجب این پیمان الزامی برای کمک به دفاع از آمریکا ندارد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.