احمد رضا پوردستان شامگاه پنجشنبه با حضور در مراسم وداع با پیکر پاک شهید مدافع حرم مهدی ثامنی که در شهرستان ورامین برگزار شد با اشاره به اینکه مردم کوفه با آنکه ۱۸ هزار نامه برای دعوت امام حسین ارسال کرده بودند باز هم امام در کربلا با ۷۲ تن از یاران باقی مانده بود، اظهار داشت: حرکت امام حسین (ع) در کربلا الگو سازی بود و جوانان ایران اسلامی با بهره گیری از این الگو بیش از ۲۰۰ هزار شهید تقدیم انقلاب کردند.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی استکبار جهانی با ایران دین اسلام است، گفت: ملت ایران همواره پشتیبان ولایت بوده اند و در همه سختی ها از ولایت حمایت کرده و سبب ناامیدی دشمنان شده اند، انقلاب اسلامی استقلال، آزادی، مقاومت را با خود به ارمغان آورد. دشمن زمانی به خود آمد و دید که ایران در حال تبدیل شدن به ابرقدرت در منطقه است که طرح خاورمیانه جدید را کلید زد.

پوردستان گفت: داعش مسئول اجرای خاورمیانه جدید بود ولی جوانان غیور مدافع حرم در مقابل داعش ایستادگی کردند و آنها را از پا در آوردند شهدای مدافع حرم از مسائل مادی و دنیوی گذاشتند تا نقشه‌های استکبار جهانی در خصوص خاورمیانه جدید اجرایی نشود.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش با اشاره به اینکه سامانه‌های دفاعی کشور بسیار قدرتمند است گفت: پهپاد امریکایی توسط موشک‌های داخلی که توسط نیروهای هوا فضای سپاه ساخته شده بود، مورد هدف قرار گرفته است و ما به پشتوانه نیروهای نظامی و انتظامی به هیچ کشور حق ورود به مرزهای کشور را نمی‌دهیم و در صورتی که کشوری بخواهد از مرزهای کشور عبور کند با حرکت جدی نیروهای نظامی ایران مواجه خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.