سیدرضا صالحی امیری درباره ارتباط کمیته ملی المپیک با فدراسیون فوتبال و اینکه آیا این ارتباط خوب است؟ گفت: داستان فوتبال خاص است. به جز تیم امید مداخله ای در فدراسیون نداریم. درباره تیم فوتبال امید از یک سال قبل بحث هایمان را در ستاد عالی شروع کردیم. نتایج جلسات یک سال قبل ما منجر به انتخاب استیلی و کرانچار شد.

وی افزود: بعد از ارزیابی که آمد، جمعبندی شد با کرانچار خداحافظی شود. ارزیابی فنی و عملکرد ضعیف عامل جدایی کرانچار بود. ما در فرایند انتخاب کادر فنی مداخله نداریم و این بحث در اختیار فدراسیون فوتبال است. در هیچ فدراسیونی در خصوص انتخاب کادر فنی و سرپرستی مداخله ای نداشتیم چون خود فدراسیون باید پاسخگو باشد.

رئیس کمیته ملی المپیک یادآور شد: تمام فدراسیون ها برای اینکه نتایج انتخاب خود را اعلام کنند، در ستاد عالی یک هماهنگی خواهند داشت. این برنامه در ستاد تصویب و اعلام می شود.

صالحی امیری گفت: باید از فدراسیون فوتبال ایران تشکر کنم. فوتبال عرصه نشاط مردم است و کاری کنیم کام مردم شیرین شود. باید زیبایی های فوتبال را ببینیم. جامعه فوتبال ما سخت کوش است. گاهی چالش هایی رخ می دهد که ناخوشایند است. از اتفاقات فینال جام حذفی در خوزستان دفاع نمی کنم اما نباید موفقیت ها را نادیده بگیریم و فقط تلخی ها را ببینیم. ما تمام وقت در حال تلاشیم حاشیه ها را از عرصه فوتبال بزداییم.

رئیس کمیته المپیک با بیان اینکه این کمیته با فرهاد مجیدی مشکلی ندارد، تاکید کرد: ۱۰ نفر برای سرمربیگری تیم امید کاندیدا بودند از گل محمدی و دایی و مهدوی کیا گرفته تا بقیه. آقای تاج جمعبندی هایی داشت و انتخاب فدراسیون، فرهاد مجیدی بود. ما مخالفت نکردیم. گلایه من عدم هماهنگی بود وگرنه مجیدی چهره خوشنام و باسابقه ای است و باید تلاش کنیم در این پست موفق باشد. این بحث ها برای قبل از انتخاب بود. او الان مورد حمایت ما است. مجیدی مورد حمایت وزارت ورزش هم هست و امید داریم تیم امید را به المپیک ۲۰۲۰ ببرد.

صالحی امیری درباره عدم صعود تیم امید به المپیک که ۴۰ ساله شده، گفت: این عدم صعود دلیل مهمتری دارد و باید حل شود. باشگاه ها باید همکاری کنند. بازیکنان باید از طرف باشگاه ها در اختیار تیم امید در اختیار قرار بگیرند.

وی ادامه داد: تعامل ما با آقای تاج خیلی خوب است. با همه فدراسیون ها تعامل داریم و با هیچکدام چالشی نداریم. رویکرد ما حمایتی است. هر فدراسیونی عضوی از خانواده بزرگ ورزش است. این حمایت ما شامل حمایت مالی هم می شود. نیازهای فدراسیون ها و هیات ها با منابع ما منطبق نیست. اینجا شهادت می دهم مجلس و شورا حداکثر تلاش را برای تامین منابع مالی ورزش و کمیته المپیک انجام دادند ولی با واقعیت های کشور آشنا هستیم. در جنگ اقتصادی هستیم که فراتر از تحریم های اقتصادی است.

رئیس کمیته ملی المپیک که در برنامه ورزش و مردم حاضر شده بود، گفت: از فدراسیون ها خواستیم صرفه جویی کنند و مدیریت بودجه داشته باشند. جایی که لازم است اعزام خارجی صورت نگیرد و اگر می توانند مربی داخلی داشته باشند، دنبال مربی خارجی نروند. در سال گذشته حدود ۴۰ میلیارد تومان به فدراسیون ها کمک کردیم. ۲۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن مستقیم و مابقی کمک برای اعزام ها بود. وزارت ورزش هم چند برابر این هزینه کرد. امسال نسبت به سال قبل افزایش پرداختی داریم ولی یک شکاف بین مطالبات و منابع ما وجود دارد. مقصر کسی نیست. نمی توانیم به دولت فشار بیاوریم. دولت صد درصد بودجه ورزش و کمیته المپیک را تخصیص داده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.