به گزارش شینهوا، در این نشست سه جانبه که میان "شی جین پینگ" رییس جمهوری چین، "ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری روسیه و "نارندرا مودی" نخست وزیر هند برگزار شد طرفین توافق کردند همچنان برای حفظ، بهره برداری و توسعه مکانیسم همکاری‌های سه جانبه، حداکثر تلاش خود را بکار گیرند.

رهبران سه کشور در این نشست همچنین ضمن رد هرگونه یکجانبه گرایی تجاری بر حمایت از چندجانبه گرایی تاکید کردند.

رییس جمهوری چین در این نشست ضمن تاکید بر کشف محرکهای جدید رشد اقتصادی، تکمیل الگوی مدیریت جهان، از بین بردن مشکلات گریبانگیر کشورها در توسعه و حل اختلافات به نحوی مناسب، اعلام کرد چین درهای خود را بازتر و رشد اقتصادی خود را باکیفیت تر خواهد کرد.

چهاردهمین نشست سران جی ۲۰ از امروز جمعه در شهر اوزاکا ژاپن آغاز شد و تا فردا ادامه دارد. این نشست‌ها از سال ۲۰۰۸ یعنی زمانی که این رهبران برای بحث در باره واکنش به بحران مالی جهانی یک جلسه اضطراری تشکیل دادند، تا کنون هر ساله برگزار شده است.

نمایندگان کشورهای گروه ۲۰ از این نشست دو روزه در اوزاکا برای بحث درباره تجارت، نوآوری فناورانه و تغییرات آب و هوایی و موضوعات دیگر استفاده خواهند کرد این نشست در حالی برگزار می‌شود که اصطکاک بین آمریکا و چین بر اقتصاد جهانی سایه افکنده است.

نشست سران گروه ۲۰ هر سال به منظور فرصتی برای دیپلماسی سطح بالا عمل می‌کند بسیاری از کشورها ترتیبی داده‌اند تا رهبرانشان در حاشیه این نشست گفت و گوهایی رو در رویی داشته باشند.
گروه ۲۰ با حضور کشورهای قدرتمند اقتصادی، ۸۵ درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارد این گروه شامل، آمریکا، اتحادیه اروپا، فرانسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا، چین، ژاپن، روسیه، عربستان سعودی، اندونزی، استرالیا، ترکیه، برزیل، آرژانتین، کانادا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و مکزیک است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.