وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه مقامات ونزوئلایی اعمال کرده است.

بر اساس این بیانیه «لوئیس آلفردو موتا» وزیر سابق انرژی ونزوئلا و «خوزه لوگو گومز» معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری وزارت انرژی برق ونزوئلا را تحت تحریم‌های خود قرار داد.

آمریکا همچنین تحریم‌هایی را علیه «گوئرا مادورو» فرزند  «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد.

یک مقام ارشد آمریکایی به خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرده که دولت ترامپ به دنبال توسعه تحریم‌ها علیه اعضای خانواده مادورو است.

«کارلوس آکالا کوردونس» سفیر کشور ونزوئلا در ایران چندی پیش گفته بود «آمریکا از سال ۲۰۰۸ ونزوئلا را مورد مداخله قرار داده‌ و به‌دنبال اهدافی استراتژیک در ونزوئلا است. هدف اصلی آن‌ها نابودی جمهوری بولیواری ونزوئلا به ریاست‌جمهوری نیکلاس مادورو است تا بتوانند کنترل سیاسی ونزوئلا را به‌دست گرفته و سیاست‌های اقتصادی فعلی ما را تغییر داده و به نفع منافع خود برگردانند. هدف دیگر آن‌ها، در دست گرفتن منابع استراتژیک ونزوئلا مانند معادن و منابع نفتی و طلا و آلومینیوم است. اما تا کنون نگذاشته‌ایم در تحقق اهدافشان موفق باشند».

آمریکا و گروهی از متحدان این کشور سوم بهمن ماه سال گذشته در اقدامی غیرقانونی «خوان گوایدو» رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس‌جمهور  خودخوانده این کشور به رسمیت شناخته و دولت مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست‌جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند. این اقدام‌های مداخله جویانه آمریکا و متحدان غربی‌اش با مخالفت ایران، روسیه، چین،کوبا، بولیوی، ترکیه و برخی کشورهای دیگر مواجه شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.