امیرعباس جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به اینکه خانواده این نوجوان برای تفریح در کنار سد آغ چای اتراق کرده بودند، افزود: این نوجوان بدون توجه به تابلوها و هشدارهای «شنا ممنوع» وارد آب شده بود و غرق شد.

وی اظهار داشت: پدر ۴۰ ساله این نوجوان نیز بدون آشنایی با مهارت شنا کردن و برای نجات پسرش خود را به آب زده بود که با حضور به موقع امدادگران نجات یافت و تنفس او احیا شد.

وی ادامه داد: جسد بی جان این نوجوان پس از یک ساعت جست و جو توسط امدادگران کشف شد.

وی بیان کرد: شنا در دریاچه پشت سدهای استان ممنوع است و امیدواریم شهروندان در سراسر استان به این ممنوعیت توجه کنند تا حوادث ناگوار سال های گذشته تکرار نشود.

هم اکنون ۱۳ سد در آذربایجان غربی شامل سد شهرچای ارومیه، آغ چای چایپاره، زولا و دریک سلماس، حسنلوی نقده، شهید قنبری ماکو، ساروق تکاب، قیقاج و ارس ۲ پلدشت، سد بوکان، سد مهاباد، سد سیلوه پیرانشهر و سد ماکو در حال بهره برداری است.

سد آغ چای بزرگترین سد قوسی خاکی کشور بوده که با ۲۱۲ میلیون مترمکعب ظرفیت در چایپاره احداث شده است.

آغ چای رودی دائمی است که از ارتفاعات شهرستان چالدران در مرز ایران و ترکیه سرچشمه می‌گیرد و پس از عبور از قره دره و دریافت آب مناطق زرآباد خوی از روستای بسطام وارد دشت چایپاره می‌شود و پس از آبیاری این دشت در روستای مرکان به رود قطورچای می‌پیوندد.

این رود در ادامه مسیر و طی دره‌ای عمیق به رود ارس می‌ریزد و محل ریزش این رود به رودخانه ارس، مرز استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.