سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س)، در ارتباط با آخرین اقدامات انجام شده برای راه‌ندازی قبرستان جدید در پایتخت اظهار کرد: بهشت زهرا (س) با توجه به شرایط موجود حداکثر تا سه سال آینده پر خواهد شد و هم اکنون ما با کمبود و بحران زمین مناسب برای آرامستان جدید روبرو هستیم.

وی تصریح کرد: در همین رابطه مشاوری در سال جاری جهت بررسی شرایط و انجام کار مطالعاتی آرامستان جدید در تهران پیش بینی شده است و این کار در حال انجام است.

بر این اساس کمیته راهبری مکان یابی آرامستان‌های جدید پایتخت با مشخص شدن اعضا تشکیل شده است تا پس از مطالعات کارشناسی، گزینه‌های مناسب به شورای اسلامی شهر ارائه و پس از تأیید جهت طی شدن مراحل قانونی به شورای برنامه ریزی استان تهران و شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارائه شود.

 

خال افزود: تلاش خواهد شد در سال ۹۸ زمین مناسب برای آرامستان جدید انتخاب شود و پس از این مرحله دفن از حالت متمرکز خارج و در واقع دفن اموات در چند پهن از شهر تهران انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) ادامه داد: در حال حاضر طرح‌های در ۴ پهن جنوب، شمال، شرق و غرب پایتخت در دست بررسی قرار دارد و در صورتی که زمین مناسب انتخاب شود فرایند دفن اموات در محل جدید آغاز خواهد شد.

خال اظهار کرد: البته با توجه به اینکه زیرساخت‌ها در بهشت زهرا (س) بسیار مدرن و پیشرفته است و تجهیزات وسیعی دارد، تلاش خواهیم که مراحل پذیرش وغسل اموات در محل فعلی (پذیرش عروجین) انجام شود و در نهایت دفن در محل جدید انجام شود.

وی گفت: یکی از نیاز‌های مدیریت بحران در شهر‌های کشور، توجه به فضای آماده برای دفن در حجم بالا است، در همین زمینه در مدیریت جدید شهرداری تهران آماده سازی ۲۵ هزار قبر در دستور کار سازمان بهشت زهرا (س) قرارگرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.