روسیا الیوم گزارش داد، وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، دولت فدرال حمله دو جنگنده وابسته به نیروی هوایی ترکیه به استان سلیمانیه را که به کشته شدن چهار عراقی و زخمی شدن چهار تن دیگر منجر شد و در میان مردم رعب و وحشت ایجاد کرد، محکوم می‌کند.

این وزارت‌خانه افزود،‌ در شرایطی که عراق به دنبال برقراری روابط استراتژیک طولانی مدت بوده و هر گونه اقدام علیه امنیت ترکیه را از خاک عراق منع می‌کند، آنکارا دست به اقدامات جنگی زده، حاکمیت ارضی عراق را نقض می‌کند که این اقدام با اصول حسن هم‌جواری مغایرت دارد و نقض کامل قوانین بین‌المللی انسانی است.

وزارت خارجه عراق در پایان این بیانیه آورده است، شرایط هر چه که باشد، طرف ترکی باید حملات به مناطق عراق را متوقف کرده، به حاکمیت ارضی احترام بگذارد و برای تضمین امنیت مرزهای میان دو کشور همکاری متقابل داشته باشد.

از سوی دیگر، ‌یک منبع در بخش اطلاع رسانی ارتش ترکیه، حملات نیروهای این کشور به سلیمانیه را تکذیب کرد و گفت: عملیاتی در این استان اجرا نکرده‌ایم و همه عملیات‌ها را در صورت اجرایی شدن، در قالب بیانیه اعلام می‌کنیم.

ترکیه از چند سال گذشته به منظور حمله به پایگاه‌های حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک. ک که آن را گروه تروریستی می‌داند، شمال عراق را به صورت مداوم مورد هدف قرار می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.