شرکت تحقیقاتی Cowen مدت زیادی است که روی کسب و کار شرکت اپل و تولید گوشی‌های آیفون تحقیق کرده است و آمار تولید و کار این شرکت را در این زمینه به دست آورده است. یکی از نتایجی که این شرکت تحقیقاتی در پی بررسی‌های خود رسیده است، افزایش تولید آیفون‌های شرکت اپل در سه ماهه اخیر است. گزارش خبرگزاری‌های مختلف مانند AppleInsider افزایش تولید آیفون توسط شرکت اپل را در سه ماهه گذشته را تأیید کرده است و بر اساس گفته‌های تحلیلگران، این افزایش تولید در نتیجه تحریم شرکت هوآوی توسط آمریکا است.

تمام این جریان‌ها معنای خاص خود را دارد؛ یک رقیب از رقیبان اپل در آمریکا با تحریم از میان برداشته شده است و همه به دنبال یک جایگزین برای گوشی‌های باکیفیت هوآوی می‌گردند. مسئله افزایش تولید اپل در آمریکا مسئله بزرگی است، اما حقیقت کمی متفاوت است. رشد تولید دستگاه‌های آیفون در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ تنها ۲.۵ درصد بوده است و تعداد گوشی‌های آیفون از ۳۹ میلیون به ۴۰ میلیون دستگاه رسیده است. تحلیلگران بازار اپل با در نظر گرفتن میزان شانس اپل و کار این شرکت حتما در نظر گرفته‌اند که تحریم هوآوی در آمریکا فرصتی برای این شرکت است تا تولیدات خود را دوباره به فروش برساند. آیفون‌های اپل هم در سراسر جهان محبوب هستند، اما با این وجود، بهترین موقعیت اپل در آمریکا زمانی در حال اتفاق افتادن است که گوشی‌های هوآوی دیگر در این بازار وجود ندارند.

 

بازار‌های اصلی هوآوی اروپا و آسیا هستند، اما در حالی که با تولید دستگاه‌های باکیفیتی مانند P۳۰ Pro سر و صدای زیادی به پا کرده، در واقعیت عمده فروش شرکت چینی هوآوی متعلق به گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده آن است که اپل هیچگونه تخصصی در آن ندارد. واقعیت دیگر این است که طرفداران گوشی‌های اپل خواستار این هستند که یک گوشی اندرویدی از تولیدکننده شرکتی دیگر را جایگزین گوشی هوآوی خود کنند به همین دلیل است که اپل نباید امید زیادی به این تحریم ببندد.

تخمین زده شده است که ۳۰ میلیون از ۴۰ میلیون دستگاه آیفون تولید شده در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ را مدل‌های XS، XS Max و XR تشکیل داده است و بقیه این گوشی‌ها، مدل‌های مختلف iPhone ۷ و iPhone ۸ هستند که به عنوان گوشی‌های رده پایین اپل شناخته می‌شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.