اسپوتنیک گزارش داد، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در جمع نظامیان آمریکایی در پایگاه اوسان در کره جنوبی گفت که کشورش در حال مدرن سازی و تولید سلاح‌های هسته‌ای است؛ اما هرگز نمی‌خواهند از آنها استفاده کند!

رئیس جمهوری آمریکا در این خصوص گفت: ما کاملاً مدرن هستیم و در برخی موارد سلاح‌های هسته‌ای کاملاً جدید دریافت می‌کنیم، ما هرگز نمی‌خواهیم از آنها استفاده کنیم؛ اما ما بهترین‌ها را در جهان داریم، ما بیشترین آنها را در جهان داریم.

ترامپ برای آشنایی سربازان آمریکایی با برنامه‌های سرمایه گذاری برای توسعه سلاح‌ها نیز اعلام کرد: ما میلیاردها دلار در توسعه سیستم دفاع موشکی خودمان سرمایه گذاری می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: فقط در سال آینده خواهان خرید ۱۲ ناو جدید هستیم، از جمله ناوهواپیمابر، ۳ ناو اتمی، ۳ ناوشکن با موشک‌های هدایت شده، یخ شکن‌ها و ناوچه‌ها.

تحسین زرادخانه موشکی و هسته‌ای آمریکا از سوی ترامپ در حالی صورت می‌گیرد که وی در مواجهه با برنامه دفاع موشکی و برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران به انتقاد پرداخته و حتی سال گذشته نیز به صورت یکجانبه با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل از توافق بین المللی هسته‌ای با ایران موسوم به برجام خارج شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.