امروز رویدادهای مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

فیلم سینمایی «بادیگارد» در شبکه جهانی سحر

 فیلم سینمایی «بایگارد» به کارگردانی و نویسندگی ابراهیم حاتمی‌کیا امشب از کانال اردوی شبکه جهانی سحر پخش می‌شود.  فیلم «بادیگارد» درباره شخصی است به نام «حیدر» که وظیفه حفاظت از مسؤولان بلندپایه کشور را برعهده دارد و نقش او را پرویز پرستویی بازی می‌کند. حیدر شخصیت آرمان گرایی است که مسائلی را در کارش می‌بیند و این مسائل او را نسبت به کارش دچار تضاد و شک و تردید می‌کند. بادیگارد را محسن محسنی برای کانال اردو زبان‌گردانی کرده است. این فیلم محصول سال ۱۳۹۴ است و برنده دو سیمرغ و نامزد شش جایزه سیمرغ بلورین شد. بادیگارد جزو سه فیلم برتر از نگاه تماشاگران در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر انتخاب شد. فیلم سینمایی «بادیگارد» امشب ساعت ۲۱:۵۵ دقیقه به وقت تهران از کانال اردوی سحر پخش می‌شود.

امشب در شبکه یک حقوق مسئولین شفاف می‌شود

در برنامه امشب ۹ تیر پایش موضوع شفافیت حقوق و مزایای مسئولان دولت بررسی می‌شود. از دیماه سال ۹۵ که مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به برنامه ششم توسعه، دولت را مکلف کرد تا نسبت به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا در سال اول برنامه اقدام کند، تاکنون این سامانه به روی مردم، باز نشده است. از سویی نظام حقوق و دستمزد در ایران به دلیل یکپارچگی نداشتن و وجود استثنائات فراوان دچار مشکلات عدیده ای است و اولین گام برای حل این مشکلات، شفافیت حقوق و مزایای مدیران برای عموم مردم در راستای اجرای ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه است. به همین منظور برنامه امشب پایش میزبان "سید میعاد صالحی" مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور است تا در این خصوص با بینندگان گفتگو کند.

فصل جدید «فرمول یک» در شبکه یک

فصل جدید «فرمول یک» از امروز پخش خود را آغاز کرده و دوباره در آنتن به روال شنبه تا چهارشنبه پخش به صورت زنده برمی‌گردد. قرار است در این فصل جدید به شخصیت‌های موثر و مردمی توجه ویژه‌ای شود. در اولین قسمت فصل جدید، علی ضیاء با "فریده  شافعی " از جانبازان شیمیایی سردشت صحبت کرد. "سید عباس موسوی" سخنگوی وزارت امور خارجه دیگر مهمان برنامه فرمول یک بود که به صورت تلفنی درباره وضعیت مردم سردشت پس از بمباران شیمیایی صحبت کرد.

ساعت پخش حرف حسابِ تلویزیون تغییر کرد

از این هفته برنامه «حرف حساب» ساعت ۱۶ پخش می‌شود. در این جشنواره  هربار ۲ یا ۳  کارآفرین  و صاحب ایده با حضور در برنامه حرف حساب  ایده اقتصادی خود را مطرح می‌کند و درپایان جشنواره، صندوق کارآفرینی امید به صاحب بهترین ایده، وام ۲ تا ۶ میلیاردی پرداخت می‌کند.

جشنواره کارآفرینی  که هر روز ساعت ۱۶ بصورت زنده و در برنامه حرف حساب برگزار می‌شود و تا پایان تابستان ۹۸ ادامه دارد. برنامه «حرف حساب» کاری از گروه اقتصاد شبکه یک سیماست که به تهیه کنندگی علی ملکی از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶ به صورت زنده پخش می‌شود.

فیلم سینمایی «آبی عمیق» به جام‌جم می‌رود

فیلم سینمایی «آبی عمیق» که توسط حسن لفافیان کارگردانی شده است را از جام جم تماشا کنید . داستان این فیلم در باره دختری است به نام رضوان که بعد از ۲۰ سال متوجه می‌شود اطرافیانش خانواده واقعی او نیستند و برای کشف حقیقت راهی سفری دور می‌شود .

«آبی عمیق» با کار گردانی حسن لفافیان و تهیه‌کنندگی خانم سیده فاطمه موسوی تولید شده و فاطمه گودرزی، حبیب دهقان نسب و بیوک میرزایی در آن ایفای نقش کرده‌اند.

«آبی عمیق» یکشنبه نهم تیرماه ساعت ۱۹ از جام جم پخش شده و در ساعت‌های ۰۳:۳۰ و ۱۱:۰۰ روز بعد بازپخش می‌شود.

نمایش «نابغه» در جشنواره سینمایی شبکه دو

«دستکش» و «توطئه ۱» فیلم‌هایی هستند که در جشنواره این هفته شبکه دو به نمایش در می‌آیند. فیلم سینمایی «رنگ خدا» به کارگردانی مجید مجیدی، یکشنبه نهم تیر و دوشنبه دهم تیرماه ساعت ۱:۱۵ بامداد پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید: محمد رمضانی فرزند نابینای هاشم که در مدرسه نابینایان تحصیل می‌کند برای گذراندن تعطیلات به خانه بازمی گردد...  حسین محجوب، محسن رمضانی، سلامه فیضی و فرحناز سفری در این فیلم بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «دستکش ۱و ۲» به کارگردانی کانگ وو سوک، دوشنبه دهم تیر و سه‌شنبه یازدهم تیرماه ساعت ۱:۱۵ بامداد پخش می‌شود. در این فیلم با بازی کاتارین کیم و جون سان یانگ خواهیم دید» کیم سنگ نم ستاره محبوب بیسبال است که مدتی است تمرکز خود را از دست داده و شروع به خرابکاری کرده است. کمیته انضباطی تیمش او را برای مدتی به حالت تعلیق در آورده و مدیر برنامه‌هایش برای آن که مسئول باشگاه را راضی کند و نشان دهد کیم در حال بازیافتن تمرکز خود است، کیم را به مدرسه نیمه ناشنوایان می برد تا مربی گری تیم بیسبال آنها را به عهده بگیرد. کیم در ابتدا چندان علاقه و توجهی به این کار نشان نمی‌دهد، اما پس از دیدن علاقه بچه‌ها، تصمیم می‌گیرد به صورت جدی با آنها تمرین کند تا بتوانند وارد بازی‌های ملی بین دبیرستان‌ها شوند. در همین زمان خبر اخراج کیم منتشر می‌شود و ...

فیلم سینمایی «توطئه ۱» به کارگردانی اندرو هال، چهارشنبه دوازدهم تیرماه ساعت ۱:۱۵ بامداد پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی استفان دورف، کاترین مورینو و گرگ بریک آمده است: رئیس جمهور دموکرات جدید آمریکا که با سیاست‌های جنگ‌طلبانه بوش مخالف است، در یک عملیات تروریستی ترور می‌شود. استیو که سابقا در عراق خدمت می کرده و به دلیل کشتار بی رحمانه حدیثه دچار جنون و تا حدی فراموشی شده است، از سوی مقامات کاخ سفید به عنوان قاتل رئیس جمهور معرفی می‌شود و تحت تعقیب قرار می‌گیرد. هرچند رسانه‌ها تروریست‌های مسلمان و گروه های خارجی را به دست داشتن در این عملیات پیچیده متهم می کنند ولی مخاطب به تدریج در می‌یابد که همه چیز از درون امریکا و افرادی در کاخ سفید، شورای امنیت ملی (NSA) و سازمان سیا طراحی و کنترل می‌شود. در نهایت استیو در می‌یابد که هویت واقعی وی به وسیله شگردهای نظامیِ شستشوی مغزی و کنترل روانی ارتش آمریکا از ذهن او پاک شده است و ...

فیلم سینمایی «بُرد حتمی» به کارگردانی تدی اسمیت، شنبه پانزدهم تیرماه ساعت ۱:۳۰ بامداد پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی دنیل کمپبل، لوک پری و آیدن فلاورز خواهیم دید: جنتری مردی میانسال است که با زحمت فراوان مزرعه‌ای ارزشمند بنا کرده اما از دنیا می رود و با فاصله کمی از مرگ او مردی به نام داردن به سراغ خانواده‌اش می‌رود و در مقابل طلبش از جنتری، مزرعه را می‌خواهد. روح جنتری با همه خانواده در ارتباط است و سعی می‌کند به آنها کمک کند اما کمک نهایی‌اش رازی مخفی است که با پسر نوجوانش در میان می‌گذارد و از او می‌خواهد سکوت کند. هانا دختر جنتری تصمیم می‌گیرد برای پرداخت بدهی جنتری، در مسابقه اسب سواری شرکت کند اما اسب آنها پیر شده. شبی رودی، پسر خانواده با اسبی بی نظیر به خانه بر می‌گردد و در مقابل سوالهای هانا و مادرش آنا سکوت می‌کند. هانا و اسب پیشرفت خوبی دارند و داردن که نگران پیروزی هانا است مردی به نام جفری را به سراغ اسب هانا می‌فرستد تا ...

پخش سریال «هوش سیاه» از آی‌فیلم

سریال «هوش سیاه ۱» با بازی حسین یاری، از امروز جایگزین مجموعه «سارق روح» می‌شود. این مجموعه ۱۵ قسمتی به‌ کارگردانی مسعود آب‌پرور و با بازی حسین یاری، قرار است هر روز ساعت ۲۰ راهی آنتن کانال فارسی شود.

«هوش سیاه» با موضوع جرائم رایانه‌ای، درباره سرگرد احمدی معاون دایره پیشگیری و مبارزه با جرائم رایانه‌ای پلیس است که همراه با دستیاران خود درگیر پرونده پیچیده یک خرابکار و نابغه رایانه و الکترونیک، جمشید کاظمی با نام جعلی کامران پوریایی شده است.

کیکاووس یاکیده، رضا آشتیانی، افشین کتانچی، روح‌الله کمانی، کمند امیرسلیمانی و داریوش اسدزاده از دیگر بازیگران این سریال تلویزیونی‌ هستند.

پخش «هوش سیاه» از امروز آغاز می‌شود و بازپخش آن در ساعت‌های ۰۴:۰۰ و ۱۲ خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.