محمد علی دهقان دهنوی امروز (یکشنبه ۹ تیر) در حاشیه رونمایی از از نقشه راه عملیاتی بهبود محیط کسب و کار و صدور یکپارچه مجوزهای صنفی از درگاه ملی مجوزهای کشور با حضور در جمع خبرنگاران، در خصوص لایحه مالیات بر عایدی سرمایه اظهار داشت: لایحه جمع‌بندی کارشناسی شده و فردا آخرین جلسه نیز برگزار می‌شود و در صورت تأمین نظر وزیر اقتصاد، به دولت می‌رود.

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: هر کشوری ملاحظات خود را دارد که باید روی آن کار شود، قطعاً باید ملاحظات روی این لایحه داشته باشیم، هدف را فراموش نکنیم ممکن است گرفتن مالیات از انواع سرمایه انحراف از اصل موضوع باشد.

وی افزود: باید لحاظ کرد که چه میزان پوشش اطلاعاتی فراهم است، وقتی می‌خواهید سیستم جدید شناسایی کنید، قبل و بعد و حتی در لایحه باید به مباحث اطلاعات توجه کرد.

دهقان دهنوی همچنین در رابطه با بسته رونق تولید که در وزارت اقتصاد طراحی شده است، گفت: این بسته طراحی و به دولت ارائه شده، ۱۰ برنامه و راهبرد در آن وجود دارد و برنامه عملیاتی در حال طراحی و پیاده‌سازی است. بخشی از آن اجرا شده یا در حال اجرا و یا جنس سیاستی دارد که امسال باید اتخاذ شود.

وی در خصوص مجوزهای مربوط به سازمان امور مالیاتی، اظهار داشت: ۱۱ درصد استعلامات کسب و کار مربوط به سازمان امور مالیاتی است که ۸ درصد آنها الکترونیکی شده و ۳ درصد آنها باید الکترونیکی شود.

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: تا یکی، دو ماه آینده ۸۰ تا ۹۰ درصد مجوزها به ثبت می‌رسند و اکنون بالغ بر ۲۰۰ تا ۳۰۰ مجوز ثبت شده و بسیاری از ارگان‌ها در حال کار با ما هستند. البته ۵۵ درصد استعلامات کسب و کار از طریق اصناف انجام می‌شود.

وی همچنین درباره وضعیت سامانه ثبت حقوق و مزایا که به وزارت اقتصاد محول شده است، گفت: درباره انتقال سامانه ثبت حقوق و مزایا به وزارت اقتصاد اطلاعی ندارم؛ اما وزارت اقتصاد همانند دیگر دستگاه‌ها اطلاعات خود را به این سامانه و برای سازمان اداری و امور استخدامی ارسال می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.