المسیره گزارش داد، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز یکشنبه موفق شدند حملات گسترده مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در منطقه الأجاشر در اطراف نجران را دفع کنند.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جریان این عملیات که هشت ساعت به طول انجامید موفق شدند دهها تن از مزدوران را به هلاکت رسانده و چندین دستگاه خودروی نظامی آنها را منهدم کنند.

وی افزود که مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی با برخورداری از پشتیبانی هوایی گسترده از سه محور حملات خود را انجام دادند، اما نتوانستند هیچگونه پیشروی را محقق کنند.

سه شنبه ششم فروردین ۹۸، چهارمین سال جنگ اقتصادی و نظامی رژیم سعودی اماراتی ضد ملت یمن با آماری وحشتناک به پایان رسید و در سایه بی‌تفاوتی جامعه جهانی و حمایت‌های مدعیان دفاع از حقوق بشر از آل سعود وارد پنجمین سال پیاپی خود شد.

 بر اساس آماری که مرکز حقوق و توسعه یمن (ORG LCRDYE ) چند ماه قبل منتشر کرد، با گذشت چهارسال از آغاز تجاوز سعودی اماراتی به یمن بالغ بر ۱۵ هزار و ۱۸۵ غیرنظامی در نتیجه حملات هوایی جنگنده‌های رژیم آل سعود به شهادت رسیده‌اند که ۳۵۲۷ نفر از آنها کودک و ۲۲۷۷ نفر زن هستند. همچنین در نتیجه این حملات بالغ بر۲۳۸۲۲ غیرنظامی زخمی شده‌اند که از میان آنها می‌توان به۳۵۲۶ کودک و ۲۵۸۷ زن اشاره کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.