القدس العربی گزارش داد، هدی العتوم، عضو پارلمان اردن امروز برای اولین بار اطلاعات جدیدی از اقدام مسؤولان اماراتی در ممانعت از ورود او به خاک این کشور ارائه کرد.

العتوم شنبه شب در حالی که به همراه هیئتی از نمایندگان پارلمان اردن از ژاپن در حال بازگشت به کشور خود بود، هنگام توقف در امارات اجازه اقامت یک شبه در این کشور را نیافت.

این نماینده پارلمان اردن که عضو هیئت پارلمانی این کشور بود، اقدام مسؤولان اماراتی را محکوم کرد.

وی اظهار کرد: پیش از خروج از اردن از هماهنگ‌کننده ویژه این سفر در پارلمان اردن سوال کردم که آیا مشکلی برای اقامت یک شبه ما در امارات وجود دارد یا نه که او تاکید کرد، مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

العتوم گفت: یکی از افسران امنیتی فرودگاه امارات با لباس شخصی پیش من آمد و به من گفت که عنصر نامطلوبی هستم و باید فورا امارات را ترک کنم. من از او علت را جویا شدم که پاسخ داد، دستور مقامات بالا است.

این نماینده زن پارلمان اردن در ادامه تاکید کرد که چهره حزبی و یا اخوانی نیست و پیش از این نیز هیچ‌گونه موضعگیری خصمانه‌ای درباره امارات نداشته است.

او افزود: من عضو کمیته دوستی اردن-امارات در پارلمان هستم.

العتوم ادامه داد: آنچه رخ داد، نتیجه فشارهای قدیمی امارات علیه من بود، همسرم مدت ۱۸ سال به عنوان مدرس در کشور امارات کار می‌کرد و پس از آنکه من به عضویت فراکسیون اصلاح (تحت رهبری اسلام‌گراها) درآمدم، او از اردن اخراج شد.

این نماینده پارلمان اردن در ادامه گفت: پس از انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۶ دوبار به امارات سفر کردم و به همراه همسرم مورد بازجویی مسؤولان امنیتی قرار گرفتیم، آنها از من سوال کردند چرا فراکسیون اصلاح را انتخاب کردم و من به آنها پاسخ دادم چون پارلمان ساختاری متشکل از فراکسیون‌هاست و من آنها را به دلیل برنامه‌هایشان انتخاب کردم.

مراد العضایله، دبیرکل حزب جبهه کار اسلامی (شاخه سیاسی گروه اخوان المسلمین) تاکید کرد: این ماجرا عامدانه بود زیرا خانم العتوم همراه با هیئتی پارلمانی بود و به تنهایی سفر نکرده بود که گفته شود اشتباه فردی بوده است.

صالح العرموطی، رئیس پیشین اتحادیه وکلای اردن و همکار العتوم در فراکسیون اصلاح نیز گفت: العتوم در ماموریتی رسمی بود و بیلطهایش توسط پارلمان گرفته شده بودند و اتفاقی برای او رخ داده اقدامی ظالمانه و تهدیدی برای اردن است.

العرموطی افزود: آنها (مسؤولان امارات) هیچ دلیلی برای این رفتارشان با العتوم ندارند، او چهره حزبی و یا سازمانی نبوده و موضعگیری‌های خصمانه‌ای علیه امارات ندارد.

رئیس پیشین اتحادیه وکلای اردن در ادامه گفت: توجیهی برای تحقیر و بی‌احترامی نسبت به کشور، مردم و پارلمان اردن پیدا نمی‌کنم، این رفتار مقیاسی برای مردم امارات نیست بلکه به کسانی که این دستور را صادر کرده‌اند، بازمی‌گردد.

مسؤولان امارات هنوز واکنشی نسبت به اظهارات نمایندگان پارلمان اردن نداشته‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.