سیدیاسر رایگانی روز دوشنبه گفت: با توجه به اینکه شهرستان تبریز در استان آذربایجان شرقی در زمینه تولید کفش یکی از قطب‌های کشور است و این امر زمینه سود جویی را برای افراد متخلف بیشتر می‌کند؛ نظارت و بررسی دقیقی در این زمینه انجام می‌شود.

وی افزود: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت شهرستان تبریز به بررسی وضعیت یکی از شرکت‌های وارد کننده مواد اولیه کفش که تعداد ۲۳ فقره ثبت سفارش انجام داده بود؛ پرداختند و مشخص شد از این تعداد ۱۷ مورد آن طی اسناد ابرازی به مقدار ۸۸۰ کیلوگرم مواد اولیه صنایع کفش از انواع پلی اتیل، کاتالیزور و وایزوسیانات ترخیص شده و ۸۳ بشکه دیگر نیز به وزن ۱۸ هزارو ۵٠٠ کیلوگرم در انبار موجود بوده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات اضافه کرد: اقلام مورد نظر همه با ارز دولتی وارد کشور شده است و اسناد و مدارک گواه آن است که این مواد بدون رعایت ضوابط و مقررات حاکم عرضه شده و با نرخ‌هایی که تفاوت فاحش با نرخ‌های کارشناسی شده بر اساس ضوابط قیمت گذاری دارد؛ به فروش رفته است. بنابراین تخلف گرانفروشی و عدم رعایت ضوابط قیمت گذاری آن مسلم و محرز است.

سخنگوی سازمان تعزیرات افزود: شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان تبریز، مدیرعامل این شرکت را به پرداخت ۶۰ میلیارد ریال جریمه معادل دو برابر میزان گرانفروشی در حق صندوق دولت محکوم کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.