به گزارش تلگراف، بی نتیجه ماندن ۲۰ ساعت مذاکره در یک و نیم روز کاری در بروکسل موجب خشم امانوئل مکرونرئیس جمهوری فرانسه شد. در حالی که آلمان، فرانسه و اسپانیا از نامزدی فرانس تیمرمن سوسیالیست هلندی برای جانشینی ژانکلود یونکر حمایت می‌کنند، ایتالیا و کشورهای اروپای شرقی کاملاً مخالف او هستند.

فرانتس تیمرمن رهبر چپ‌های میانه رو اروپایی در پارلمان اروپاست.

ایتالیا و کشورهای اروپایی شرقی از جمله مجارستان و لهستان طرفدار ریاست مانفر وبر بر کمیسیون هستند.

راست گراهای موسم به حزب مردم به رهبری مانفرد وبر آلمانی بیشترین رأی را در پارلمان اروپا بدست آورده‌اند و او هم شانس ریاست بر کمیسیون اروپا را دارد.

در پی برگزاری انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا در خرداد سال جاری، جنگ قدرت برای تصاحب مناصب آن آغاز شد اما تداوم نشست و جلسه‌های مختلف سران کشورهای اروپایی برای تعیین نامزدهای ریاست بر نهادهای اصلی این اتحادیه تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

اختلاف سران اروپایی بر سر چگونگی توزیع پُست ریاست این نهاد سبب شده تا آنها نتوانند رئیسان شورا و کمیسیون اروپا را تعیین کنند.

در واقع سران اروپایی در انتخاب نامزدهای سمت‌های ریاست کمیسیون و شورای اروپا باید وابستگی سیاسی، جغرافیا، جمعیت و جنسیت را مد نظر قرار دهند.

از نگاه تحلیلگران بین‌المللی، با توجه به تنوع حضور گروه‌های میانه‌رو و راست افراطی در پارلمان اتحادیه اروپا، در این دوره شاهد وضعیت پرتنشی در آینده سیاسی و اقتصادی قاره سبز خواهیم بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.