سانا گزارش داد، دولت سوریه با ارسال نامه‌ای جداگانه به دبیرکل سازمان ملل و همچنین رئیس دوره‌ای شورای امنیت ضمن محکوم کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی، این اقدامات صهیونیست‌ها را در ادامه تلاش تل آویو برای طولانی‎‌تر کردن بحران سوریه عنوان کرد.

در این نامه وزارت امورخارجه سوریه از شورای امنیت خواسته است تا مسئولیت پذیر باشد و اقدامات جدی و فوری برای جلوگیری از تکرار این تجاوزات توسط صهیونیست‌ها به عمل آورد.

دولت سوریه در نامه خود همچنین تجاوز ارتش اشغالگر اسرائیل در ساعت ۳۵ دقیقه بامداد دوشنبه به خاک سوریه را نقض آشکار قطعنامه ۳۵۰ شورای امنیت سال ۱۹۷۴ در خصوص ترک مخاصمه میان دو طرف عنوان کرده است.

به گفته دولت سوریه، صهیونیست‌ها استان‌های دمشق، حومه دمشق و حمص را هدف موشکی قرار دادند که در جریان آن علاوه بر کشته شدن چهار نفر، ۲۱ تن دیگر نیز زخمی شدند.

در ادامه این نامه آمده است: تجاوزات اسرائیل تاکنون نه تنها برای ارعاب مردم سوریه راه به جایی نبرده بلکه موجب اصرار بیشتر آنان برای پیروزی بر تروریسم و بازگشت دوباره جولان به خاک کشورشان شده است و ادامه رویکرد خصمانه و خطرناک اسرائیل در سایه حمایت مداوم کاخ سفید از تل آویو و مصونیت این رژیم صورت می‌گیرد.

وزارت خارجه سوریه همچنین از شورای امنیت خواسته است تا رژیم صهیونیستی را وادار کند تا به توافقنامه ترک مخاصمه سال ۱۹۷۴ میان سوریه و تل آویو پایبند باشد و به خاطر تمامی اقدامات تروریستی و جنایت‌هایش در حق ملت سوریه و فلسطین مجازات شود.

شب گذشته در جریان حملات موشکی و راکتی رژیم صهیونیستی به اهدافی در حومه حمص سوریه، حداقل چهارغیر نظامی از جمله یک کودک شیرخوار کشته شدند. همچنین زخمی شدن ۲۱ تن دیگر نیز در این حملات تائید شد.

این نخستین بار نیست که رژیم صهیونیستی با تجاوز به حریم هوایی سوریه، اهدافی را در خاک این کشور هدف قرار می‌دهد، هرچند این حملات در موارد بیشتری توسط پدافند هوایی سوریه دفع شده‌اند.

پیش از این نیز وزارت خارجه سوریه طی چند نوبت با ارسال نامه‌هایی به شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار توقف و محکومیت این حملات شده بود، هرچند سازمان ملل تا کنون در ارتباط با این حملات سکوت در پیش گرفته و اقدامی انجام نداده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.