تی ۲۴ گزارش داد، احمد داوود اوغلو نخست وزیر اسبق ترکیه و رهبری سابق حزب عدالت و توسعه دیروز در شهر الازیغ و در یک سخنرانی عمومی٬ انتقادات تندی علیه رئیس جمهور و حزب حاکم مطرح کرد.

داوود اوغلو گفت: پیش از این که نظام سیاسی کشور را تغییر دهیم٬ نزد رئیس جمهور رفتم. هنوز خبری از رفراندوم نبود و همه چیز در ابتدای راه بود. دقیقاً سه ساعت صحبت کردم. در طول سه ساعت٬ تمام نواقص نظام ریاستی را برایش بازگو کردم و خلاصه‌ای از عرایضم را هم در چند صفحه به دستش دادم. به او گفتم: این سیستم به درد ترکیه نمی‌خورد و در کوتاه  مدت مشکلات بزرگی به وجود می‌آورد.

وی افزود: متاسفانه پیش‌بینی‌های من درست از آب درآمد. اگر در انتخابات استانبول با اختلاف ۱۳ هزار رای٬ بازی را به رقیب واگذار می‌کنیم و در انتخابات مجدد٬ بیش از ۸۰۰ هزار رای از دست می‌دهیم٬ در این صورت باید بپرسیم چه بر سر ما آمده است؟ چه شد که ما به مدار ۳۵ درصد آمدیم؟ ما که آرای بیش از نیمی از مردم ترکیه را در اختیار داشتیم. حالا چرا به چنین نقطه‌ای رسیده‌ایم؟

داوود اوغلو در ادامه افزود: حزب عدالت و توسعه٬ حزب یک فرد٬ یک خانواده و یک گروه خاص نیست و باید نماینده همه جامعه باشد. اما متاسفانه حالا می‌بینیم که همه چیز تک‌نفره شده و علاوه بر این٬ رانت‌ها و گروه‌هایی نیز هستند که بر حزب سایه انداخته و دارای نفوذ هستند.

نخست وزیر سابق ترکیه در پایان گفت: کشور ما دچار بحران اقتصادی شده و با نگاه‌های مغرورانه و از بالا به پایین آقایان٬ نمی‌توان از این بحران گذشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.